بهترین روش راه اندازی فروشگاه اینترنتی

بدون دیدگاه
  • بهترین روش راه اندازی فروشگاه اینترنتی

    چکیده : آنلاین شدن کسب و کارها آن ها را برآن واداشت فروشگاه های اینترنتی خود را راه اندازی کنند. راه اندازی آنلاین شاپ روش های مختلفی دارد. اما چطور می توان بهترین روش راه اندازی فروشگاه اینترنتی را پیدا کرد؟

     

    طی 10 سال گذشته بخش های بزرگی در سراسر دنیا به اینترنت دسترسی پیدا کرده و از آن استفاده می کنند. گوشی های موبایل هم به موازات آن در اختیار مردم قرار گرفته است. تمام این موارد دست به دست هم داده اند تا دیگر بازارهای سنتی و کسب و کارهای مربوط به آن کم کم به سمت آنلاین شدن پیش بروند.

    آنلاین شدن کسب و کارها آن ها را برآن واداشت فروشگاه های اینترنتی خود را راه اندازی کنند. راه اندازی آنلاین شاپ روش های مختلفی دارد. اما چطور می توان بهترین روش راه اندازی فروشگاه اینترنتی را پیدا کرد؟ در این مطلب بیشتر در مورد این موضوع صحبت خواهیم کرد.

    بهترین روش راه اندازی فروشگاه اینترنتی

     

    روش های راه اندازی فروشگاه اینترنتی

    روش های مختلفی برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی وجود دارد. اما این که بخواهید کدام روش را استفاده کنید، کاملا به شرایط کسب و کار شما و نوع آن بستگی دارد.

    در نهایت بهترین روش را می توانید خودتان بسته به نوع بیزینستان انتخاب کنید و یا از مشاوره حرفه ای کسانی استفاده کنید که در این زمینه تجربه دارند. اما می توانید از روش های زیر استفاده کنید که متداول ترین روش های راه اندازی فروشگاه اینترنتی هستند.

     

    1. استفاده از طراحی اختصاصی

    اولین روشی که ممکن است به شما معرفی شود، استفاده از طراحی سایت اختصاصی است. طراحی یک فروشگاه اختصاصی به شما اجازه می دهد همه چیز را همان طور که دوست دارید طراحی کنید. امکاناتی که می توانید استفاده کنید کاملا به خودتان بستگی داشته و ریزترین جزئیات را نیز می توانید به اختیار خود تغییر دهید. معمولا کسب و کارهای بزرگ از طراحی سایت فروشگاهی به روش اختصاصی استفاده می کنند.

    روش طراحی یک سایت اختصاصی نیازمند دانش عمیقی از کدنویسی و برنامه نویسی است. حتی باید در مورد رابط کاربری و تجربه کاربری سایت های فروشگاهی بهترین اطلاعات را داشته باشید.

     

    ساخت راه حل به شیوه دارکوب: قالب از ما، محصول از شما – قالب سایت فروشگاهی مشابه سایت دیجی کالا

     

    دوست عزیز پیشنهاد میشه این مطلب را هم ببینید
    صرافی بینگ ایکس bingx برای ایرانیان

    اگر این روش را انتخاب کرده و در این موارد هیچ اطلاعاتی ندارید، به برون سپاری آن فکر کنید. شرکت های بزرگی هستند که به طور حرفه ای در زمینه طراحی سایت فعالیت می کنند و همه چیز را کاملا مختص به برند و کسب و کار خود شما طراحی می کنند.

    اگر جزو شرکت هایی هستید که تنها یکی دو سال از شروع کارتان می گذرد و یا شرکت استارتاپی بوده و تازه کارتان را شروع کرده اید، استفاده از روش های دیگر بیشتر مناسب شما خواهد بود.

     

    2. استفاده از وب سایت سازها

    وب سایت سازها روش جدیدی برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی هستند. دو نوع وب سایت ساز وجود دارد.

     

    • وب سایت سازهای خارجی

    چندین سال از حضور اولین وب  سایت سازهای خارجی می گذرد. تنها با درست کردن یک حساب کاربری و داشتن یک دامنه می توانید وب سایت خود را داشته باشید.

    بیشتر آن ها برای طراحی فروشگاه اینترنتی یا آنلاین شاپ از شما پول می گیرند و سالیانه هزینه آن است.

    معروف ترین سایت ساز خارجی نیز ویکس نام دارد. اما همان طور که گفتیم این سایت  سازها برای درست کردن آنلاین شاپ از شما هزینه دریافت می کنند. در نظر داشته باشید که شما دسترسی به هاست نداشته و تنها دامنه را در اختیار دارید.

    برای تغییرات نمی توانید زیاد کاری انجام دهید و خطر هک شدن دیتابیس و لو رفتن اطلاعات خودتان و کاربران تان وجود دارد. علاوه براین، برای پرداخت سالیانه یا ماهیانه فروشگاه خود، باید حساب خارجی داشته و هزینه ها را به دلار پرداخت کنید.

     

    • وب سایت سازهای ایرانی

    در مقابل وب سایت سازهای خارجی، نمونه های ایرانی قرار دارد. این وب سایت سازها توسط برنامه نویس های ایرانی و حرفه ای طراحی شده و هزینه ای که پرداخت می کنید یک بار است.

    می توانید انواع فروشگاه های حرفه ای و جذاب را با آن بسازید. حتی قالب های آماده ای وجود دارد که می توانید از آن استفاده کرده دست شما برای تغییرات باز بوده و از پشتیبانی 24 ساعته هم برخورد خواهید. با این قابلیت ها آنلاین شاپی متناسب با شرکت خود را به صورت کاملا ایرانی خواهید داشت.

     

    3. استفاده از CMS ها

    یکی دیگر از بهترین روش ها برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی استفاده از سیستم های مدیریت محتوا است. این سیستم ها به شما اجازه می دهند تا به کمک قالب ها، افزونه ها و… یک آنلاین شاپ حرفه ای داشته باشید.

    دوست عزیز پیشنهاد میشه این مطلب را هم ببینید
    آشنایی با شغل های رشته حسابداری

    معروف ترین سیستم مدیریت محتوا هم وردپرس است که قطعا نام آن را زیاد شنیده اید. وردپرس یک راه عالی برای طراحی سایتی ارزان است. این سی ام اسی بسیار قدرتمند بوده و به شما امکان طراحی وب سایت ها و فروشگاه هایی قدرتمند، ایمن و کارآمد را می دهد.

    تنها انتخاب روش راه اندازی فروشگاه اینترنتی مهم نیست، نکات دیگری هم وجود دارند که به شما کمک می کنند یک آنلاین شاپ حرفه ای و کارآمد داشته باشید. در ادامه به مهم ترین نکاتی که می توانید رعایت کنید اشاره می کنید. این نکات در راه اندازی فروشگاه آنلاین به شما کمک خواهد کرد.

     

    محصولات یا خدمات خود را تعیین کنید

    حتی قبل از این که بخواهید یک آنلاین شاپ راه اندازی کنید، اولین قدم این است که خدمات و محصولاتی که می خواهید عرضه کنید را مشخص کنید. برای خدمات، به طور روشن بیان کنید که چه چیزی برای ارائه به مخاطب داشته و چه ارزش آورده ای برای او فراهم می کنید.

    در خصوص محصولات هم این را در نظر داشته باشید که محصولات شما باید آماده و موجود باشند. فروشگاه آنلاین خود را با محصولاتی که وجود ندارند، پر نکنید. روی محصولاتی که مناسب کسب و کارتان است مانور داده و تولید محتوا کنید.

     

    مخاطب هدف خود را مشخص کنید

    شناسایی مخاطب هدف

    تنها محصولات و خدمات نیستند که باید به آن ها توجه کنید؛ مخاطب و جامعه هدفی که قرار است دریافت کننده خدمات شما باشند یا از شما محصولی خریداری کنند را به خوبی بشناسید. برای مثال اطلاعات زیر را داشته باشید.

    1. محدوده سنی مخاطبان هدف
    2. علایق و سلیقه
    3. مهم ترین نیازها

    محتوای مفید تولید کنید

    برای معرفی سرویس ها و محصولات خود نیازمند تولید محتوا بر بستر آنلاین هستید. دنبال روش هایی باشید که آنلاین شاپ شما را از بقیه رقبا متمایز کرده و آن را با محتواهای صوتی، تصویری و یا متنی که تولید می کنید، نشان دهید.

    هیچ چیز اندازه محتوای مفید و کارآمد به ایجاد اعتماد و محبوبیت فروشگاه اینترنتی شما کمک نمی کند. می توانید از آموزش های رایگان، ارائه کد تخفیف، ارائه محصولات اشانتیون و… برای نشان دادن حسن نیت خود استفاده کنید.

    دوست عزیز پیشنهاد میشه این مطلب را هم ببینید
    آموزش کار با Filezilla جهت اتصال به هاست وردپرس

    در شبکه های اجتماعی و فروشگاه محصولات متنوع را ارائه کرده و آن ها را در صورت جدید بودن معرفی کنید. محتواهای متنوع داشته و همه را یکجا کپی نکنید.

    مطمئنا در این راه به کمک دیجیتال مارکتینگ، تولید کننده محتوا و بهینه سازی آن نیاز پیدا می کنید. از متخصصان در این راه کمک بخواهید. آنها با توجه به تجربه ای که دارند، کسب و کارهای مختلف را شناخته و جامعه هدف را به خوبی می شناسند.

    طراحی بهینه داشته باشید

    مهم ترین اصل یک فروشگاه اینترنتی، طراحی بهینه آن است. یعنی همه چیز در جایی قرار گرفته باشد که مشتری به سرعت آن را پیدا کرده و در کوتاه ترین زمان ممکن دکمه خرید را پیدا کند. درصد بسیاری از آنلاین شاپ ها به این موضوع توجه نمی کنند. اگر می خواهید موفق ظاهر شوید، از یک طراحی ساده، بهینه و متناسب با کسب و کارتان استفاده کنید.

    آنلاین شاپ شما، بخشی از هویت برندتان است. پس روی آن حساس باشید. ویترینی که در اختیارتان قرار گرفته را با بهترین ها پر کنید. استفاده از رابط کاربری و تجربه کاربری (UI/UX) درست در یک فروشگاه اینترنتی و ساده  کردن مراحل خرید، به خوبی در بهبود فروشگاه و جذب مشتری  و مخاطبان جدید کمک می کند.

    اگر چیزی نمی دانید از شرکت های دیجیتال مارکتینگ کمک بگیرید

    روندی که از راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی تا بهبود آن توضیح دادیم، نیازمند تخصص و دانش بالایی در زمینه دیجیتال مارکتینگ و طراحی فروشگاه اینترنتی است. خوشبختانه شرکت های باتجربه و موفقی در این زمینه هستند که می توانند به شما کمک کنند. شرکت دارکوب در این زمینه حرف اول را در بازار می زند.

    شرکت دیجیتال مارکتینگ دارکوب

    دارکوب با سابقه و تجربه ای که در دیجیتال مارکتینگ دارد، انتخابی فوق العاده برای کسب و کارهایی است که می خواهند یک آنلاین شاپ حرفه ای داشته و در عین حال به درآمد بالا برسند. این مجموعه نه تنها در کنار شما است تا به موفقیت برسید، بلکه با آموزش های رایگان و دوره های قدرتمند خود شما را چند پله بالاتر از رقبا قرار می دهد.

     

    این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و سون ریپلای هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. 📢

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای
    اشتراک گذاری:

    مطالب مرتبط برای شما

    نظر یا سوال شما در این مورد چیست؟

    توجه داشته باشید که نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

      هیچ دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.