بهترین سیستم مدیریت محتوا برای طراحی سایت

بدون دیدگاه
  • امروزه خرید از راه دور میان مردم بسیار رواج یافته است، از این رو بسیاری از افراد به دنبال بهترین سیستم مدیریت محتوا برای طراحی سایت کسب و کار خود هستند. انواع مختلفی از سیستم های مدیریت محتوا وجود دارد که هر کدام از آنها ویژگی ها، مزایا و معایبی دارند. اگر شما هم قصد ساخت سایت برای توسعه کسب و کار خود را دارید، پیشنهاد می کنیم تا انتها همراه ما باشید. در این مطلب قصد داریم انواع سیستم های مدیریت محتوا را بررسی نموده و بهترین آنها را به شما معرفی کنیم.

     

    سیستم مدیریت محتوا چیست؟

    سیستم مدیریت محتوا CMS

    پیش از معرفی بهترین سیستم مدیریت محتوا برای طراحی سایت باید با مفهوم آن آشنا شوید. سیستم مدیریت محتوا Content management system که به اختصار CMS نامیده می شود، یک سیستم نرم افزاری است که به شما امکان طراحی سایت و مدیریت آن را می دهد. شما می توانید با استفاده از cms و دانش برنامه نویسی، محتواهای متنوع مانند مقالات، تصاویر، ویدیوها و … را بر روی سایت خود در معرض نمایش مخاطبین و کاربران قرار داده و یا با نمایش محصولات، فروش آنلاین و … کسب و کار خود را رونق و توسعه دهید.

     

    کدام سیستم مدیریت محتوا برای طراحی سایت بهتر است؟

    سیستم های مدیریت محتوای مختلفی وجود دارد که قابلیت های مخصوص به خود را دارند. بهترین CMS سیستمی است که از روشی ساده برای انتشار محتوا استفاده کند و قابلیت طبقه بندی محتوا را داشته باشد. از دیگر مزیت های بهترین سیستم مدیریت محتوا می توان به داشتن قابلیت ویرایش صفحه و سفارشی سازی اشاره نمود که برای سایت های فروشگاهی بسیار حائز اهمیت است. انتخاب بهترین Cms برای طراحی قالب سایت از پایه و یا مدیریت محتواها باید با توجه به عوامل مختلفی نظیر نوع کسب و کار، نوع هاست یا همان میزبان، قابلیت ها و کاربردهای سیستم و … صورت بگیرد.

    بهترین سیستم مدیریت محتوا برای طراحی سایت

    برخی از این سیستم ها نیاز به دانش برنامه نویسی بالایی هستند و بهتر است از متخصصان و کارشناسان طراحی سایت کمک بگیرید. برخی دیگر نیز به راحتی قابل یاد گرفتن می باشند و شما می توانید صفر تا صد سایت فروشگاهی خود را خودتان انجام دهید. اگر به دنبال بهترین سیستم مدیریت محتوا برای طراحی سایت کسب و کار خود هستید، می توانید به سراغ سیستم های زیر بروید:

    دوست عزیز پیشنهاد میشه این مطلب را هم ببینید
    کسب درآمد دلاری ازطراحی سایت با وردپرس در سال 2023

     

    1- وردپرس WordPress

    وردپرس یکی از معروف ترین سیستم های مدیریت محتوا برای طراحی سایت محسوب می شود که بسیار محبوب و پراستفاده است. این سیستم امروزه سهم بزرگی از بازار وب را به خود اختصاص داده و دارای قابلیت ها و ویژگی های بسیار خوبی می باشد. روز به روز سیستم وردپرس گسترده تر و پیشرفته تر می شود و قابلیت های بسیاری به آن افزوده می گردد. از این رو WordPress را می توان محبوب ترین سیستم مدیریت محتوا وب سایت دانست.

    بسیاری از سایت های بزرگ و معتبر دنیا بر پایه برنامه نویسی با سیستم مدیریت محتوا وردپرس قرار گرفته اند که از مهمترین آنها می توان وال استریت ژورنال، نیویورک تایمز و سی ان ان را نام برد. این سیستم متن باز بوده و پلتفرم ساده و روانی دارد و نیاز به دانش کد نویسی بالایی نخواهد داشت. ساخت سایت با استفاده از وردپرس بسیار راحت می باشد و افزونه هایی که در اختیار کاربران قرار می دهد، می توانند در افزایش سئو سایت نیز بسیار کمک کننده باشند.

     

    2- جوملا Joomla

    کسانی که به دنبال بهترین سیستم مدیریت محتوا برای طراحی سایت هستند، قطعا نام جوملا را خواهند شنید. این CMS بسیار انعطاف پذیر بوده و گزینه های زیادی را در اختیار کاربران قرار می دهد. از جوملا می توان برای سایت هایی که نیاز به عضویت مخاطبان و کاربران خود دارند، استفاده نمود. شما می توانید با بهره گیری از جوملا به صورت همزمان چندین قالب برای انواع محتواها را در سایت خود استفاده کنید.

    نصب جوملا بسیار ساده بوده و کار با آن خیلی راحت است. تقریبا تمام امکاناتی که جوملا در اختیار کاربران خود قرار می دهد رایگان است و برای افرادی که می خواهند با هزینه ای کم یک وب سایت فروشگاهی برای کسب و کار خود راه اندازی کنند، گزینه ای کاملا مناسب به شمار می رود. طراحی سایت با جوملا نیز مزایای خاص خودش را دارد.

    دوست عزیز پیشنهاد میشه این مطلب را هم ببینید
    آوالانچ چیست؟ آشنایی با رمز ارز آواکس !

     

    3- دروپال Drupal

    از دیگر سیستم های مدیریت محتوا که در لیست بهترین ها برای طراحی سایت قرار می گیرد، می توان دروپال را معرفی نمود. دروپال در بسیاری از موارد به جوملا شباهت دارد و از انعطاف پذیری بالایی برخوردار است. از این رو کار کردن با آن بسیار راحت بوده و محبوبیت خوبی برای خود به دست آورده است.

    همچنین دروپال به شما سطح بالایی از کنترل کاربران و مجوزهای آنها ارائه می دهد و حتی می توانید سایت های چند زبانه را به راحتی ایجاد نمایید. این سیستم از چندین زبان و به ویژه زبان فارسی پشتیبانی می کند و شما می توانید به راحتی هر نوع سایتی را با هر نوع طراحی با استفاده از دروپال راه اندازی کنید. سیستم مدیریت محتوا دروپال تعداد زیادی قالب آماده نیز برای وب سایت های مختلف به صورت رایگان در اختیار کاربران خود قرار می دهد.

     

    4- مجنتو Magento

    این سیستم مدیریت محتوا نیز متن باز بوده که معماری پلاگین توسعه یافته دارد. با استفاده از مجنتو می توانید کدها را به دلخواه تغییر داده و ویژگی های مورد علاقه خود را به آن اضافه کنید. اگر قصد ساخت سایت فروشگاهی را دارید، بهترین گزینه سیستم مدیریت محتوا مجنتو است. تخصص مجنتو در طراحی وب سایت است و به همین دلیل فروشگاه های بزرگی همچون نایکی، آدیداس، اسکایپ، نوکیا و سامسونگ از مجنتو استفاده می کنند.

    با به کارگیری مجنتو برای ساخت سایت کسب و کار خود می توانید سئو مناسبی نیز داشته باشید و از قالب های رایگان متنوعی نیز بهره بگیرید. نسخه ساده مجنتو رایگان است اما اگر بخواهید از نسخه حرفه ای و پیشرفته آن استفاده کنید باید هزینه مشخصی بپردازید. البته نسخه حرفه ای برای فروشگاه های بسیار بزرگ کاربرد دارد و کسب و کارهای تازه کار که بودجه کافی ندارند می توانند از نسخه ساده تر استفاده کنند.

    دوست عزیز پیشنهاد میشه این مطلب را هم ببینید
    با خدمات داروخانه آنلاین بیشتر آشنا شوید

     

    5- پرستاشاپ PrestaShop

    فرقی نمی کند که یک کسب و کار کوچک دارید یا بزرگ، سیستم پرستاشاپ می تواند به شما کمک کند بدون دانش کدنویسی و برنامه نویسی به راحتی یک وب سایت برای خود راه اندازی کنید. پرستاشاپ به عنوان بهترین سیستم مدیریت محتوا برای طراحی سایت فروشگاهی شناخته می شود. این سیستم رایگان بوده و در دسته سیستم های متن باز قرار دارد. شما می توانید انواع تغییرات دلخواه را بر روی آن اعمال کنید و طراحی قالب سایت از پایه را با توجه به سلیقه خود انجام دهید.

     

    از کدام سیستم مدیریت محتوا برای طراحی سایت استفاده کنیم؟

    انتخاب بهترین سیستم مدیریت محتوا برای طراحی سایت امری دشوار است زیرا تنوع سیستم ها بالا بوده و هر کدام از آنها امکانات و قابلیت های قابل توجهی دارند. همانطور که گفته شد بهترین سیستم مدیریت محتوا برای راه اندازی سایت کسب و کار شما سیستمی است که متناسب با شرایط مختلف و فاکتورهای مربوط به نوع کار و فعالیت شما می باشد. اگر قصد طراحی سایت حرفه ای با این سیستم های مدیریت محتوا را دارید، می توانید به سراغ افراد حرفه ای و شرکت های معتبر مانند بروید.

    طراحی سایت، سئو و دیجیتال مارکتینگ دارکوب

    مجموعه دارکوب یکی از بهترین شرکت ها در زمینه طراحی سایت، دیجیتال مارکتینگ و سئو می باشد. همچنین اگر قصد دارید با یادگیری برنامه نویسی و کار با سیستم های مدیریت محتوا در این زمینه فعالیت کنید و به کسب درآمد بپردازید و یا حتی می خواهید با یادگیری یک سیستم، خودتان سایت کسب و کارتان را راه اندازی کنید، می توانید از دوره های آموزشی مجموعه دارکوب استفاده نمایید.

    این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و سون ریپلای هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    اشتراک گذاری:

    مطالب مرتبط برای شما

    نظر یا سوال شما در این مورد چیست؟

    توجه داشته باشید که نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

      هیچ دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.