بهترین فیلم را با این روشها انتخاب کنید

بدون دیدگاه
  • بهترین فیلم را با این روشها انتخاب کنید:

    نیمی از لذت تماشای فیلم، انتخاب بهترین فیلم برای تماشا است. اما از کجا شروع کنیم؟ بر خلاف تصور بعضی افراد، به دلیل بالا بودن تعداد فیلم‌ها انتخاب یک فیلم بسیار دشوار است. انتخاب گروه کوچکی از فیلمها، یافتن فیلمی  که مورد استقبال بینندگان قرار گرفته را آسانتر می‌کند. اگر مجموعه‌ای از فیلم‌ها را انتخاب کنید ، می‌توانید از بین آن‌ها فیلمی را انتخاب کنید که متناسب با مخاطب ، محیط و روحیه شما باشد.

    مدیریت یک انتخاب

    نقد فیلم را بخوانید

    نقدهای فیلم در انتخاب بهترین فیلم بسیار مفید خواهند بود. آنها درمورد طرح فیلم به شما اطلاعات مفیدی می‌دهند و کیفیت فیلمها را مورد قضاوت قرار می دهند. پیدا کردن نقدها سخت نیست. نه تنها سایتهایی به نقد فیلم اختصاص داده شده است ، بلکه سایتهای عمومی فرهنگی، شبکه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام و همچنین مجلات نیز حاوی نقد فیلم هستند. این وب سایت‌ها نه تنها به شما می‌گویند که کدام فیلم ها ارزش دیدن دارند و کدام فیلم ها ارزش دیدن ندارند. بلکه فیلمهایی را توصیه خواهند کرد. به عنوان مثال ، The AV Club دارای گزینه Watch This است! توصیه به فیلم هر هفته که در آن یک فیلم خاص را انتخاب می‌کنند و در مورد نقاط قوت آن صحبت می‌کنند. گاهی منتقدان متعددی هستند که به خاطر یک بازیگر خاص یا یکی از عوامل تولید به خصوص کارگران، چشم بسته به فیلم امتیاز منفی دهند.

    • حتماً بخشهای نقد فیلم روزنامه را مرور کنید. اکثر روزنامه های بزرگ دارای بخش‌هایی هستند که فیلم‌ها را پوشش می دهند. این بخش‌ها معمولاً هر هفته منتخبی از نقدهای فیلم معاصر را ارائه می‌دهند.

     

    نظرات جمعی را بررسی کنید

    با ظهور اینترنت ، اکنون هر علاقمند به فیلم می تواند نظر خود را  در مورد تصاویر کلاسیک و معاصر ارائه دهد. سایتهایی هم وجود دارند که افراد همفکر بتوانند در مورد تلنگرهای کلاسیک و موارد مورد علاقه مدرن بحث کنند. سایت هایی مانند Letterboxd و IMDb به کاربران این امکان را می‌دهند که در مورد فیلم های مورد علاقه خود صحبت کنند. این سایت‌ها محل خوبی برای یافتن اطلاعات مبهم و کلاسیک هستند.

    • ممکن است سعی داشته باشید در لیست بهترین فیلم‌ها دنبال فیلم مورد علاقه خود بگردید. وقتی لیستی پیدا کردید که فیلم مورد علاقه شما در آن بود ، ببینید آیا فیلم دیگری در لیست مورد علاقه شما وجود دارد یا خیر. فیلم‌هایی که پیدا کردید را به لیست تماشای خود اضافه کنید.
    1. لیست ها را بررسی کنید
    دوست عزیز پیشنهاد میشه این مطلب را هم ببینید
    کاهش 8 هزار تومانی قیمت برنج با آزادسازی واردات

    به دلیل حجم زیاد فیلم‌هایی که تولید شده است ، تشخیص اینکه چه فیلم‌هایی ارزش تماشا کردن دارند، دشوار است. خوشبختانه لیستی از فیلم‌های کلاسیک وجود دارد که به صورت آنلاین و آفلاین در دسترس باشند. به عنوان مثال ، می‌توانید لیست فیلم‌های فوق العاده راجر ایبرت را در وب سایت خودش مطالعه کنید.

    • مجموعه‌های DVD را بررسی کنید. شرکت‌هایی هستند که DVD فیلم‌های مهم را منتشر می‌کنند. استادان سینما، بزرگان و صاحب‌نظران این حوزه نیز، اغلب فیلم‌های با ارزش را معرفی و منتشر می‌کنند. با تماشای فیلم‌های مختلفی که آنها منتشر کرده‌اند، می‌توانید از لحظات خود لذت ببرید.
    • سایت های راهنما که لیست هایی از بهترین فیلم ها را می سازند دنبال کنید. این سایت ها می توانند توسط جمعی از نویسندگان و فیلم بین ها اداره شوند. توصیه من به شما سایت لیست ساز «لیست می» می باشد. این سایت با بهره گیری از ابزار لیست ساز و رای گیری خود، کمک می کند تا تمامی افراد بتوانند از هرچیزی که دوست دارند، لیست بسازند و آن را به اشتراک بگذارند. شباهت سایت لیست می به سایت انیمه لیست می تواند بهترین توضیح برای کاربرد این سایت ساده اما کاربردی باشد.

    • مجلات تخصصی فیلم را ببینید. برای مثال Sight and Sound لیستی از بهترین دویست و پنجاه فیلمی را که تاکنون ساخته شده است ،کارگردانان ، منتقدان و دانشگاهیان سراسر جهان تهیه کرده است. سینمای Cahiers du Cinema دارای ده لیست برتر از فیلم‌های ساخته شده در هر سال است. اینها در زمان جستجو کمک شایانی به انتخاب بهترین فیلم خواهند کرد.
    • فیلمنامه کارگردانان بزرگ را بررسی کنید. کارگردانانی هستند که در مدت کوتاهی، توانسته‌اند فیلم‌های فراموش نشدنی بسازند. در کل این کارگردانان چندین فیلم فوق العاده ساخته‌اند. معمولاً با مشاهده لیست فیلم‌های کلاسیک می‌توانید نام این کارگردانان را پیدا کنید. کارگردان مورد علاقه خود را انتخاب کنید و سعی کنید تا جایی که می‌توانید فیلم های او را تماشا کنید.
    دوست عزیز پیشنهاد میشه این مطلب را هم ببینید
    خرید شماره مجازی امریکا برای اپل ایدی از فالووران

     

    یادداشت برداری کنید

    اگر فیلمی را مشاهده کردید که فکر می‌کنید از آن لذت خواهید برد، نام آن را یادداشت کنید تا فراموش نکنید. بهترین راه برای انجام این کار این است که یادداشتی در مورد عنوان و زمان ساخت آن بنویسید.

    • دفتر خاطرات فیلم داشته باشید. گاهی اوقات فیلمی را دیده‌اید که می‌خواهید به کسی نشان دهید ، اما نام آن را فراموش می‌کنید. برای جلوگیری از این اتفاق، یک دفتر خاطرات برای فیلم‌هایی که تماشا می‌کنید درست کنید. هر بار که فیلمی را می‌بینید ، خوب یا بد ، مطمئن شوید که نام فیلم، کارگردان آن و نظرتان نسبت به آن را نوشتید.

    انتخاب یک فیلم

    حس و حال فیلم را بسنجید

    بسیار مهم است که حس و حال (mood) فیلم را بدانیم. احساسی که فیلم در بینندگان ایجاد می‌کند، تعیین کننده حس و حال فیلم است. به عنوان مثال ، شما احتمالاً نمی‌خواهید کمدی مورد علاقه خود را به افراد افسرده نشان دهید. بنابراین ، باید سعی کنید حس و حال کسانی که می‌خواهید با آن‌ها فیلم ببینید را قبل از انتخاب نهایی فیلم، بفهمید.

    • می توانید این کار را با پیشنهاد فیلم‌های مختلف به آ«‌ها انجام دهید. فیلم خود را بر اساس آنچه که به نظر می رسد می‌پسندند انتخاب کنید.
    • به عنوان مثال ، اگر به نظر می رسد دوستان شما روی مود فیلم ترسناک هستند ، می توانید هالووین به کارگردانی جان کارپنتر را با آن‌ها ببینید.

     

    به تنظیمات فکر کنید

    تأثیر یک فیلم به عوامل مختلفی بستگی دارد. مکان قطعاً یکی از آنهاست. تماشای فیلم در خانه با تماشای فیلم در سینما متفاوت است. وقتی فیلم را انتخاب کردید، به این فکر کنید که کجا قرار است آن را تماشا کنید. به عنوان مثال ، هنگامی که در هواپیما به خانه هستید ، ممکن است مایل نباشید آخرین فیلم پرفروش را تماشا کنید زیرا به چنین صفحه نمایش کوچکی خیره شده‌اید. یا اگر قصد دارید در تابستان یک فیلم را بیرون  از منزل ببینید ، باید فیلمی را انتخاب کنید که مناسب آن فضا باشد.

    • اگر قصد دارید بیرون از خانه فیلم ببینید می‌توانید کمدی خنده دار اسکیت بال دهه 1940 را امتحان کنید. به عنوان مثال ، می‌توانید Bringing Up Baby را که یک کمدی خنده دار با بازی کاری گرانت به عنوان دیرینه شناس سرکوب شده و کاترین هپبورن به عنوان یک فرد اجتماعی عاقل است ببینید. این فیلم نه تنها خنده‌دار است ، بلکه مخاطبین در هر رده سنی از آن لذت می‌برند.
    • برای دیدن یک فیلم سینمایی در سینمای خانگی ، می‌توانید Edge of Tomorrow را امتحان کنید ، که در آن تام کروز در نقش یک روزنامه نگار نظامی بازی می‌کند و باید بارها نحوه قهرمان شدن را بیاموزد.
    دوست عزیز پیشنهاد میشه این مطلب را هم ببینید
     بهترین ارزهای دیجیتال برای استخراج کدامند؟

     

    مخاطب را در نظر بگیرید

    تماشای فیلم یک تجربه مشترک است. بنابراین ، زمانیکه قرار است با دیگران فیلم ببینید، باید سلیقه آن‌ها نیز فکر کنید. این بدان معناست که ممکن است مجبور به مصالحه شوید. به عنوان مثال ، اگر دوست شما می‌خواهد یک درام تماشا کند ، و شما می‌خواهید کمدی تماشا کنید ، شاید بهتر باشد یک درام با عناصر کمیک تماشا کنید.

    • به عنوان مثال ، می توانید The Royal Tenenbaums را که یک درام خانوادگی گروهی با لحظات سبک طنز ، به کارگردانی وس اندرسون است انتخاب کنید.
    • اگر می‌خواهید فیلمی انتخاب کنید که کودکان شما با دیدن آن سرگرم شوند، نه تنها باید به سلیقه و علاقه آن‌ها توجه کنید، بلکه باید مصلحت و آنچه برایشان مناسب است را نیز در نظر بگیرید. با در نظر گرفتن این موارد می‌توانید فیلم‌ها را رتبه بندی کنید.

     

    آنرا محدود کنید

    لیستی از پنج تا ده فیلم تهیه کنید که به نظر شما مناسب موقعیت ، مخاطب و روحیه شماست. بعد از آن، با کسانی که قرار است با آن‌ها فیلم ببینید مشورت کنید. از آنها بپرسید که درباره هر فیلم چه احساسی دارند. پس از گرفتن پاسخ‌های آنها ، می‌توانید فیلمی را انتخاب کنید همه از دیدن آن لذت ببرید.

    • البته ، همیشه نمی‌توانید همه را راضی کنید. با این حال ، آنها خوشحال خواهند شد که شما به نظر آن‌ها توجه کردید.

    این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و سون ریپلای هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای
    اشتراک گذاری:

    مطالب مرتبط برای شما

    نظر یا سوال شما در این مورد چیست؟

    توجه داشته باشید که نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

      هیچ دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.