راهنمای خرید کرکره برقی و درب اتوماتیک

بدون دیدگاه
  • راهنمای خرید کرکره برقی و درب اتوماتیک

    از زمانی که برق اختراع شده است، وسایلی برقی جزو لاینفک زندگی بشر شده اند. امروزه استفاده از برق برای بالا و پایی کردن درب های کرکره ای باعث شده است که انسان راحت طلب عصر جدید، تمایل زیادی به جایگزین کردن آن با درب های لولایی پیشین داشته باشد. کرکره برقی و درب اتوماتیک نه تنها موجب راحتی انسان شده است، بلکه مزایای دیگری نیز دارد که در این متن به سایر مزایای آن پرداخته و نکاتی را جهت خرید آسان این نوع کرکره مطرح خواهیم کرد.

    چه کسی برای اولین بار ایده کرکره برقی را مطرح کرد؟

    لیهیت ودی هورتن شهروندی آمریکایی بود که برای اولین بار به فکر اختراع کرکره برقی افتاد. او به وسیله سیستم هیدرولیک توانست به این ایده خود جامه عمل پوشانده و کم کم آن را روانه بازار مصرفی کند. لیهیت ودی هورتن ایده این کار خلاقانه را از یونانیان باستان گرفت به این ترتیب که با مطالعه زندگی یونانیان باستان پی برد که آن ها برای بالا برد درب معبد از نیروی بخار آب استفاده می کرده اند. وی با توجه به این موضوع توانست با کمک گرمای آتش و فشار بخر آب اولین کرکره برقی خود را فعال کند.

    چرا استفاده از کرکره برقی کم کم دارد جای کرکره های دستی را می گیرد؟

    استفاده از کرکره های دستی، بعد از ورود تکنولوژی کرکره برقی به ایران تا مدت ها رایج بود این امر به دلیل گران بودن ین نوع کرکره و احساس عدم نیاز به این فناوری جدید بود و با گذشت زمان، مردم متوجه شدند که استفاده از این نوع کرکره مزایای بسیاری دارد. دیگر لازم نیست برای بالا رفتن یا پایین کشیدن کرکره نیروی زیادی مصرف شود. از طرفی امنیت این نوع کرکره بسیار بیشتر است. قیمت کرکره برقی با زیاد شدن تقاضا معقول تر شد و اکنون شاهد انواع کرکره برقی و درب اتوماتیک در بازار هستیم.

    دوست عزیز پیشنهاد میشه این مطلب را هم ببینید
    کدام عفونت ها به سرطان تبدیل می شوند؟

    سایر مزایای استفاده از کرکره برقی

    استفاده از کرکره برقی تنها برای مغازه ها یا پاساژ های بزرگ رایج نیست هر چند که این نوه کرکره برای چنین مکان هایی بسیار کارآمدند. امروزه خانه های مسکونی نیز به جای درب لولایی برای گاراژ و پارکینگ، از این نوع درب استفاده می کنند. از کرکره برقی برای پشت پنجره ها نیز می توان استفاده کرد؛ اما چرا تعداد خانه ها یا مغازه هایی که درب قدیمی لولایی خود را با این نوع کرکره تعویض می کنند روز به روز در حال گسترش است؟ برای رسیدن به پاسخ این سوال، مزایای دیگر این نوع کرکره را بررسی می کنیم:

    • سهولت باز و بسته شدن
    • امنیت بیشتر
    • عایقی در برابر صدا، گرد و غبار و آلودگی
    • کنترل نور
    • امنیت بالا

    سهولت استفاده از این نوع کرکره

    مسلما فشردن تنها یک دکمه برای باز و بسته شدن درب بسیار آسان تر از این است که شما با دست کرکره مغازه را بالا و پایین کشیده و یا برای ورود و خروج اتومبیل، از ماشین پیاده شوید. از طرفی، شرایط گاهی بسیار خاص است مثلا نوزاد یا حیوان خانگی شیطانی درون اتومبیل دارید که تنها گذاشتن او حتی برای یک لحظه نیز می تواند خطرناک باشد.

    دوست عزیز پیشنهاد میشه این مطلب را هم ببینید
    برنج دانه بلند

    امنیت بالا

    از آنجایی که اغلب کرکره های برقی از آلومینیوم یا پلی کربنات ساخته می شوند، بسیار مستحکم و مقاوم اند. آلومینیوم فلزی سبک و در عین حال بسیار مستحکم در برابر تغییرات آب و هوایی است. البته انواع دیگر کرکره برقی با کیفیت پایین تر نیز در بازار موجود است که اغلب از ضایعات آلومینیوم یا گالوانیزه ساخته شده اند.

    عایق صدا و آلودگی

    کرکره برقی را می توان عایقی در برابر صوت یا آلودگی دانست. به همین دلیل است که امروزه استفاده از این نوع کرکره برای پشت پنجره بسیار رایج شده است. نوع گالوانیزه آن با اینکه اندکی ارزان تر است، اما اگر صرفا قصد عایق کردن دارید، می توانید از این نوع کرکره برقی نیز استفاده کنید؛ اما اگر به دنبال با کیفیت ترین آن ها هستید، نوع پلی کربنات را به شما پیشنهاد می دهیم.

    زیبایی ظاهری

    جدا از تمامی آنچه به عنوان مزیت این نوع کرکره بر شمردیم، به دلیل وجود انواع رنگ های مختلف برای ساخت کرکره برقی، می توان رنگ درب کرکره ای را با نمای ساختمان هماهنگ کرد. اگر قصد سفارش رنگ خاصی برای درب اتوماتیک خود دارید، می توانید با شرکت دیاکو دور تماس گرفته و در این مورد راهنمایی های لازم را دریافت نمایید. علاوه بر رنگ، اتوماتیک بودن درب پارکینگ ساختمان، خود بسیار جلوه خاص و به قول امروزی ها جلوه ای لاکچری دارد.

    دوست عزیز پیشنهاد میشه این مطلب را هم ببینید
     بهترین ارزهای دیجیتال برای استخراج کدامند؟

    جمع بندی

    در هنگام خرید کرکره برقی به جنس پره ها، موتور و رنگ آن توجه نمایید. اگر به دنبال خرید کرکره هایی با کیفیت هستید، جنس پلی کربنات می تواند بهترین گزینه باشد اما جنس آلومینیوم نیز بسیار مستحکم و مقاوم است. برای انتخاب موتور اغلب از نوع تولار استفاده می شود. هر چند که نوع سانترال آن کیفیت بهتری دارد. قیمت کرکره برقی به نوع موتور و جنس پره ها بستگی بسیار دارد. اگر به دنبال بهترین نوع کرکره یا درب اتوماتیک هستید، پیشنهاد می کنیم سری به سایت دیاکو دور زده و با کمک تیم ماهر و حرفه ای دیاکو دور با توجه به بودجه ای که در نظر گرفته اید، بهترین انتخاب را داشته باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به سایت diakodoor.com مراجعه نموده و با شماره تلفن های موجود در سایت تماس بگیرید.

    این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و سون ریپلای هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. 📢

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    اشتراک گذاری:

    مطالب مرتبط برای شما

    نظر یا سوال شما در این مورد چیست؟

    توجه داشته باشید که نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

      هیچ دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.