مقایسه ++c با html (کدام زبان بهتر است، مزایا و معایب هرکدام چیست)

بدون دیدگاه
  • مقایسه ++c با html (کدام زبان بهتر است، مزایا و معایب هرکدام چیست)

    قبل از این که به اهمیت مقایسه و شناخت زبان های ++c با html بپردازیم لازم است بدانید که دنیای امروز کاملا بر مبنای علوم کامپیوتر بنا شده است. استفاده از اینترنت، اپلیکیشن ها و تکنولوژی های حال حاضر با وجود کدنویسی میسر شده و روز به روز در حال پیشرفت است. از این یادگیری آموزش برنامه نویسی برخی از زبان ها برای برنامه نویسان ضرورت دارد.

    کد ها به زبان های مختلفی نوشته می شوند. به طور مثال یک وب سایت را می توان با کمک زبان های برنامه نویسی و نشانه گذاری مختلف طراحی و پیاده سازی کرد. با توجه به این که زبان های برنامه نویسی تنوع زیادی دارند و زمان قابل توجهی برای یادگیری آن ها نیاز است، شما نمی توانید به یکباره به همه‌ی آن ها مسلط شوید.

    البته برخی از زبان ها نیز هستند که مربوط به نشانه گذاری می باشند که در ادامه به مقایسه دو زبان معروف html و c++ پرداخته ایم.

    معرفی و آموزش ++c

    سی پلاس پلاس یکی از کاربردی ترین زبان های نشانه گذاری به خصوص در دنیای رمز ارزهاست. این زبان برنامه نویسی بسیار قدرتمند است، به همین علت آموزش ++c مورد اهمیت فراوانی قرار گرفته است و  از آن برای ساخت شبکه های سریع و امن استفاده می شود. ++c جزو زبان های برنامه نویسی میانی است که یکی از قدیمی ترین زبان‌های خانواده C محسوب می شود. 

     امروزه سی پلاس پلاس یکی از اصلی ترین زبان هایی است که از آن برای ساخت شبکه بلاکچین استفاده می شود. معروف‌ترین شبکه بلاکچین در دنیای رمز ارزها یعنی بیت کوین توسط ++c نوشته شده است. 

    این زبان برنامه نویسی شی گرایی اولین بار در دهه 70 میلادی توسط یک ریاضیدان دانمارکی به اسم Bjarne Stroustrup توسعه یافت. سی پلاس پلاس دارای یک کتابخانه جامع همراه با مجموعه ای از توابع می باشد.

    دوست عزیز پیشنهاد میشه این مطلب را هم ببینید
    چالش‌های ترید در کانال سیگنال ارز دیجیتال فیوچرز برای مبتدیان

    کاربرد زبان ++c

    زبان ++c کاربردهای زیادی دارد و از آن در زمینه های گوناگونی استفاده می شود. از جمله کاربردهای این زبان برنامه نویسی می توان به ساخت سیستم عامل ها، برنامه نویسی برای بازی های کنسول یا بازی های تحت وب، اینترنت اشیاء، طراحی و توسعه سیستم عامل های مختلف، صنایع مختلفی مانند هوافضا، تغییر در ساختار پایگاه داده، ساخت کامپایلرها، سیستم های ابری و اپلیکیشن برای موبایل اشاره کرد (البته برای ساخت اپ موبایل از زبان ها دیگری استفاده می شود که می توانید به صفحه آموزش فلاتر مداد سبز مراجعه کنید) 

     سی پلاس پلاس یک زبان cross-platform است که برای برنامه هایی با کارایی بالا مورد استفاده قرار می گیرد. برنامه نویسان با استفاده از این زبان برنامه نویسی به سطح بالایی از کنترل بر حافظه و منابع سیستم دست پیدا می کنند. برنامه های معروف شرکت Adobe مانند Illustrator، photoshop، premiere و… با استفاده از C++ نوشته شده اند.

    ویژگی های زبان ++c

    ویژگی های زبان ++c یکی از مهم ترین دلایلی است که باعث شد از این زبان برای ساخت شبکه بلاکچین استفاده شود؛ با وجود این که امکان استفاده از زبان های برنامه نویسی بهتری نیز وجود داشت. یکی از مهم ترین فاکتورها برای توسعه دهندگان مربوط به به مدیریت منابع در اپلیکیشن ها و برنامه نویسی شبکه می باشد.

     برای این که مدیریت منابع در برنامه های ساخته شده موثر باشد، باید پروتکل های مناسبی در این زمینه لحاظ شود. در بین شاخه های برنامه نویسی، زبان سی پلاس پلاس انتخاب مناسبی برای ذخیره اطلاعات در یک شبکه غیرمتمرکز و بزرگ از بلاک ها بود.

    یکی از ویژگی های زبان ++c امنیت و قابل اطمینان بودن آن است. این زبان برنامه نویسی قدیمی و کامل است و باگ های آن به واسطه به روز رسانی های متعدد رفع می شود. زبان ++c می تواند فضای کافی برای قطعی کردن فرایندها ایجاد کند.

    دوست عزیز پیشنهاد میشه این مطلب را هم ببینید
    قالب ایران کالا و برترین قالب های فروشگاهی راست چین

     کدهای سی پلاس پلاس می توانند فرایند های غیر همسان و غیر قطعی را شناسایی کرده و از یکدیگر جدا کنند. این کار به واسطه جداسازی کدها از یکدیگر رخ می دهد.

    آشنایی و آموزش با زبان html

    زبان html یک زبان نشانه گذاری استاندارد است که برای طراحی و ساخت صفحات وب کاربرد دارد. این زبان ساختار شفافی دارد و آموزش html بسیار آسان است. زبان html پایه و اساس وب و حتی اینترنت محسوب می شود. html در واقع یک زبان برنامه نویسی نیست، چون امکان تعریف متغیر و توابع در آن وجود ندارد.

     همچنین نمی توان با استفاده از html رویداد ها را مدیریت کرد یا داده ای را تغییر داد. داده های این زبان نشانه گذاری در داخل تگ های html علامت گذاری می شوند. این نشانه گذاری به منظور تفسیر و تعریف داده ها انجام می شود. 

    کدهای html مواردی مانند لینک ها، عناوین، پاراگراف ها و… را برای مرورگر وب مشخص می کنند. HTML با کمک فناوری هایی مانند CSS و جاوا اسکریپت تکمیل می شود. برای ساختار دهی به محتوا در صفحات وب از کدهای HTML استفاده می شود.

    تگ های html

    برای تفکیک کردن کدهای html از یک متن معمولی به تگ های html نیاز خواهید داشت. این برچسب ها در داخل <> قرار می گیرند. می توان تمامی فایل های چندرسانه ای مانند جدول، عکس، فیلم و … را در داخل این تگ ها قرار داد. این تگ ها در صفحات وب قابل مشاهده نیستند اما تاثیر قابل توجهی ایجاد می کنند.

     عناصر html به وسیله تگ آغازین تعریف می شوند و در نهایت با تگ پایانی بسته می شوند. صفت های html نیز کلمات به خصوصی هستند که به منظور مدیریت رفتار یک عنصر در داخل تگ ابتدایی قرار می گیرند. تمامی عناصر html می توانند دارای صفت باشند. صفت ها دارای اطلاعات افزوده ای هستند که موجب ویرایش عناصر می شود.

    دوست عزیز پیشنهاد میشه این مطلب را هم ببینید
    برای انتخاب مطمئن لوازم الکتریکی و برقی به کجا مراجعه کنیم؟

    مزایا و معایب html

    هسته اصلی یک وب سایت را html در کنار js و css تشکیل می دهد. این زبان نشانه گذاری دارای محدودیت ها و مزیت هایی می باشد که موجب محبوبیت و ماندگاری آن شده اند. یادگیری زبان html لذت بخش و آسان است. در تمامی مرورگر ها قابل اجرا می باشد. کاملا رایگان و Open Source است. به راحتی می توان html را با زبان های سمت سرور مانند php ادغام کرد.

     اما مشکلاتی مانند استاتیک و وابسته بودن به زبان های سمت سرور، عدم پشتیبانی در مرورگرهای قدیمی و نداشتن قواعد منطقی برنامه نویسی و نیاز به طراحی جداگانه صفحات، در زبان html وجود دارد. زبان html به تنهایی کاربرد ندارد. این زبان صرفا ساختار صفحات وب را ایجاد می کند. شما برای اضافه کردن جذابیت های ظاهری و امکانات جانبی به css و javascript نیاز خواهید داشت. اگر به برنامه نویسی علاقه دارید به صفحه مقالات برنامه نویسی مداد سبز مراجعه کنید. 

    جمع بندی

    کد ها به زبان های مختلفی نوشته می شوند. به طور مثال یک وب سایت را می توان با کمک زبان های برنامه نویسی مختلف طراحی و پیاده سازی کرد. اگر به آموزش هریک از این زبان ها نیاز دارید سایت هایی مانند فرادرس، تاپ لرن، مدادسبز، سریع آسان و … به شما آموزش می دهد.

    این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و سون ریپلای هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. 📢

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۳ رای
    اشتراک گذاری:

    مطالب مرتبط برای شما

    نظر یا سوال شما در این مورد چیست؟

    توجه داشته باشید که نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

      هیچ دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.