هایما S7 توربو و هرآنچه باید در مورد آن بدانید

بدون دیدگاه
  • حدود یک دهه از معرفی اولین نسخه هایما s7 به بازارهای جهانی می‌گذرد. خودرویی که در ابتدا با ظاهری نه‌چندان زیبا راهی بازارهای جهانی شد اما پس از یک سال با تغییرات اساس در ظاهر این بار با اعتمادبه‌نفس بیشتری در صف رقیبان بلندقد خود ایستاد. حضور هایما s7 در بازار ایران از سال 1394 و با تلاش‌های ایران‌خودرو انجام گرفت. اما خریداران ایرانی به ظاهر و قدرت موتور این خودرو روی خوش نشان ندادند و در سال 95 هایما s7 توربو با ظاهری متفاوت و موتوری قدرتمند جایگزین پدر خود شد. در سال‌های عرضه هایما s7 توربو در بازار ایران ظاهر آن دستخوش تغییرات بسیاری شده است. هدف از این تغییرات بیشتر قدرت بخشیدن به هایما s7 توربو بوده اما نمی‌توان آن را چندان موفق دانست. در این مقاله قصد داریم هایما s7 توربو را از همه زوایا موردبررسی قرار داده و شما را به‌طور کامل با این کراس‎اوور چینی آشنا کنیم.

    طراحی هایما S7 توربو

    با توجه به اینکه هایما s7 توربو با هدف رفع اشکالات نسخه پیشین خود روانه بازار شد، می‌توان ظاهر آن را اسپرت، جذاب و جوان‌پسند نامید. بااین‌حال طرفداران کراس‌اوورهای چینی چندان آن را نمی‌پسندند و نمی‌توان ظاهر هایما s7 توربو را دلیل جذب مخاطبین دانست. البته در مورد افراد کمی مسن تر ماجرا متفاوت است. این درحالی است که رقبای تازه‌نفس چینی با آب و رنگ بیشتری به بازار آمده و نگاه‌های بیشتری را به‌سوی خود جذب می‌کنند.

    در فضای داخلی هایما s7 توربو نیز نمی‌توان اتفاق خاصی را مشاهده نمود. فضای کابین این خودرو دارای طراحی ساده اما اسپرت است. در این فضا خبری از نقش و نگارهای خودروهای جوان‌تر چینی نیست اما فضایی راحت و صمیمی را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد. کابین هایما s7 توربو ازنظر محل قرارگیری پاها و ارتفاع سقف برای خانواده‌های 5 نفره و بلندقد کاملا مناسب بوده و فضای کافی صندوق بار نیز همراه خوبی برای مسافرت‌های طولانی شما است.

    دوست عزیز پیشنهاد میشه این مطلب را هم ببینید
    ترفندی ساده برای آماده کردن پاورپوینت

    امکانات رفاهی خودرو هایما S7 توربو

    امکانات رفاهی هایما s7 توربو هنوز هم می‌تواند به خودروهای جدیدتر و جوان‌تر طعنه بزند. وجود امکاناتی نظیر دی‌لایت، سیستم صوتی با 6 بلندگو و کلیدهای کنترلی روی فرمان، صفحه‌نمایش 7 اینچی لمسی، آینه‌های جانبی برقی مجهز به گرم‌کن، تهویه اتوماتیک، صندلی‌های تاشو در عقب، چراغ‌های بدرقه، تنظیم ارتفاع نور چراغ‌ها از داخل، آینه وسط کروماتیک، صندلی برقی راننده و سرنشین جلو با قابلیت تنظیم گودی کمر، گرم‌کن صندلی راننده، سنسور باران، سنسور عقب، کنترلر فشار باد تایرها، دوربین دید 360 درجه، استارت کیلس، قفل خودکار در سرعت‌های بالا، کامپیوتر سفری و شیشه‌های دودی مجهز به برف‌پاک‌کن عقب در هایما s7 توربو هنوز هم آن را به‌روز و مرفه نگه می‌دارد.

    مشخصات فنی هایما S7 توربو

    در قلب هایما s7 توربو یک پیشرانه توربوشارژ 2 لیتری در حال تپیدن است. موتور 4 سیلندر این خودرو قدرتی برابر با 148 اسب بخار و گشتاور 180 نیوتن متری را تولید می‌کند. به کمک سیستم انتقال قدرت دیفرانسیل جلو و گیربکس پنج دنده اتوماتیک، تجربه شتاب‌گیری 13 ثانیه‌ای و حداکثر سرعت 165 کیلومتر بر ساعت را برای شما رقم خواهد زد. مصرف سوخت 8.8 لیتری در بزرگراه‌ها و خیابان‌های شهری و باک 61 لیتری آن ممکن است کمی برای شما خرج برداشته و شما را زودتر روانه پمپ‌بنزین کند.

    دوست عزیز پیشنهاد میشه این مطلب را هم ببینید
    سریع ترین راهنمای اتصال هندزفری بلوتوث تک گوش به موبایل

     

    ایمنی هایما S7 توربو

    هایما s7 توربو مثل اکثر هم‌وطنان خود در تست‌های ایمنی شرکت نکرده است. به همین دلیل نمی‌توان به‌طور قطعی حرفی درمورد ایمنی آن زد. برخلاف امکانات رفاهی، امکانات ایمنی این خودرو را نمی‌توان به‌روز و مدرن نامید. 4 کیسه هوای راننده و سرنشین و جانبی، سیستم ضد سرقت ایموبلایزر، ایزوفیکس، قفل مرکزی، قطع سوخت و باز شدن خودکار درب‌ها در هنگام بروز تصادف، ترمزهای ضد قفل، توزیع متعادل نیروی ترمز و کنترل کشش، کمک به حرکت در سربالایی‌ها و کنترل پایداری همه امکانات ایمنی موجود در هایما s7 توربو است.

    نظر کارشناسان و دیدگاه کاربران

    از منظر دیدگاه کارشناسانه هایما s7 توربو دارای کیفیت مونتاژ مناسب‌تری نسبت به سایر محصولات ایران‌خودرو است. به‌علاوه این خودرو برای خانواده‌هایی که به دنبال خودروهای پرجذبه نیستند بسیار مناسب است. از منظر امکانات رفاهی بسیاری از کارشناسان آن را در حد خودروهای به‌روز دانسته‌اند اما ایمنی این خودرو نتوانسته نظر آن‌ها را به خود جلب کند.

    نظرات کاربران نیز نشان می‌دهد که هایما s7 توربو خودرویی بسیار بهتر از هایما s7 است و ازنظر کیفیت ساخت، فضای کابین، مشخصات فنی و فضای کابین و صندوق بار از بسیاری از خودروهای رقیب بهتر است. در مقابل شتاب‌گیری ضعیف این خودرو ممکن است شما را در سربالایی‌ها یا در هنگام سبقت گرفتن کمی اذیت کند. در میان نظرات خریداران هایما s7 توربو توصیه به استفاده از بنزین سوپر به‌جای بنزین معمولی فراوان دیده می‌شود. موتور توربوشارژ این خودرو از استاندارد یورو 5 استفاده کرده و آبش با سوخت بی‌کیفیت توی یک جوب نمی‌رود.

    دوست عزیز پیشنهاد میشه این مطلب را هم ببینید
    اهمیت شیرآلات شایان بهداشتی در بهبود کیفیت زندگی

    بررسی نظرات کاربران نشان می‌دهد که هایما s7 توربو دارای ارزش خرید 50 درصدی است. این موضوع به این معناست که 50 درصد خریداران امکانات و ویژگی‌های هایما s7 توربو را متناسب با قیمت آن ارزیابی کرده‌اند. همچنین بخش فنی و تجربه رانندگی با این خودرو برای 50 درصد از خریداران راضی‌کننده بوده است. رضایت 72 درصدی از طراحی خارجی و 67 درصدی از طراحی داخلی و امکانات نشان می‌دهد که نداشتن ظاهر دل‌فریب و امروزی نتوانسته رای خریداران ایران را بزند. همچنین 50 درصد رضایت از کیفیت نشان می‌دهد که ایمنی و کیفیت ساخت این خودرو برای خریداران چندان راضی‌کننده نبوده است.

    جمع‌بندی

    هایما s7 توربو خودرویی است که با وجود گذشت سال‌ها هنوز هم صف طویلی از خریداران را به‌سوی خود می‌خواند. این خودرو به‌خوبی توانسته ایرادات نسخه قبلی خود را بپوشاند و جانشین به حقی برای هایما s7 قدیمی باشد. بااین‌حال ایران‌خودرو بیکار ننشسته و رقبای جدیدتری را به بازار کراس‌اوورهای مونتاژی معرفی کرد. اما هایما s7 توربو از پس سال‌ها تجربه سربلند بیرون آمده و هنوز هم دارای ارزش خرید بالایی است. در مقایسه با سایر خودروهای چینی خودروهای هایما که تولید گروه فاو، خودروساز قدیمی چینی هستند از کیفیت بالاتری برخوردار بوده و توانسته‌اند چهره‌ای متفاوت از خودروهای چینی را به خریداران ایرانی بنمایانند. هرچند که در سال‌های اخیر ایده‌های من‌درآوردی ایران‌خودرو و بدقولی‌های این گروه خودروسازی ممکن است ورق را برگردانده و تلاش‌های فاو را بی‌نتیجه بگذارد.

    این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و سون ریپلای هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

    میانگین امتیازات ۴ از ۵
    از مجموع ۶ رای
    اشتراک گذاری:

    مطالب مرتبط برای شما

    نظر یا سوال شما در این مورد چیست؟

    توجه داشته باشید که نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

      هیچ دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.