پشم سنگ، قیمت پشم سنگ تخته ای و توری دار و فویل دار

بدون دیدگاه
  • پشم سنگ، قیمت پشم سنگ تخته ای و توری دار و فویل دار

    چکیده : پشم سنگ یک عایق الیافی قدرتمند است که قدرت عاقی آن 33 برابر دیوار بتنی و 22 برابر دیوار آجری می باشدتحمل دمایی آن بین 30- الی 750+ درجه سانتی گراد است و نقطه ذوب آن 1300 درجه سانتیگراد می باشد..که به انگلیسی به آن rock wool می گویند.

     

    پشم سنگپشم سنگ  به انگلیسی  rock wool , و یا stone wool می گویند.یک عایق الیافی حرارتی صوتی و رطوبتی که از سنگ  های آذرین بنام بازالت و سرباره فولاد تشکیل می شود. عایق که بهتر از پشم شیشه در برابر  حرارت و صوت و رطوبت عمل می کند. وبرای رشد سریع گیاهان نیز استفاده می شود.قدرت عایق آن 33 برابر دیوار بتونی و 22 برابر دیوار آجری است. نقطه ذوب آن 1300 درجه سانتیگرارد و نحمل برودتی و گرمایی آن بین 30- الی 750+ درجه سانتیگرارد است. الیاف های پشم سنگ بعد از تولید به شکل های پتویی یا لحافی فویل دار، توری دار ، تخته ای یا اسلب و لوله ای و هیدرو پونیک تولید می شوند.

    پشم سنگ چیست؟

    پشم سنگ ماده ای الیافی از خانوده عایق های الیافی نسوز مانند پشم شیشه و پشم سرامیک است و نوعی حفاظ در برابر آتش شناخته می شود. این عایق عمده کاربردش بیشتر در درجه حرارت های زیاد مانند پالایشگاه ها .صنعت کشتی سازی ، پترو شیمی ها ، صنعت گاز و نفت و برای عایقکاری در ساخت و ساز های مسکونی استفاده می شود. عایق پشم سنگ دارای چندین مزیت از جمله عملکرد عالی از نظر عایق حرارتی و صوتی است. همچنین در برابر آتش، کپک و غیره کاملا بادوام و مقاوم است.

    قیمت پشم سنگ

    قیمت پشم سنگ بر اساس مشخصات فنی کالا قیمت گذاری می شود ولی عوامل زیادی نیز وجود دارد که بر قیمت پشم سنگ تاثیر زیادی دارد. قیمت کالا اغلب بر اساس نوع کاربرد آن و ضخامت و چگالی قیمت گذای می شود ولی برند نیز تاثیر زیادی بر قیمت کالا دارد. محصولات پشم سنگ محصولات زیادی دارد که هر کدام از آنها درای تحمل درجه حرارت های متفاوتی هستند که قیمت هر کدام نسبت به ویژگی ها و خصویات کاربردی آن متفاوت است وقیمت پشم سنگ گرانتر از محصولات پشم شیشه می باشد قیمت پشم سنگ تخته ای ارزان تر از  توری عایق توری دار و گرانتر از لحافی فویل دار می باشد. قمت هرکدام از محصولات پشم سنگ درای کاربرد های خاصی هستند که گاهی محصولات پر کاربرد باعث گران شدن عایق پشم سنگ می شود.

    دوست عزیز پیشنهاد میشه این مطلب را هم ببینید
    محاسبان؛ آموزشگاه برتر حسابداری در اصفهان

    انواع پشم سنگ

    انواع پشم سنگ ها درای شکل های بخصوصی مانند تخته ای یا پانلی یا اسب هستند که قیمت آن نسبت به نوع برند و چگالی و ضخامت قیمت گذاری می شوند. پشم سنگ فویل دار نیز یکی از انواع محصولاتی است که بسیار پُِر کاربرد است قیمت ارزانتر از قیمت تخته ای یا اسلب است. پشم سنگ توری دار  نیز یکی از بهترین عایق های پشمی که در درجه حرارت های بالا  استفاده می شود قیمت این نوع محصول نسبت به سایر محصولات دیگر گرانتر است بیشتر در پترو شیمی ها و پالایشگاه ها استفاده می شود. انواع پشم سنگ های پر کاربرد در صنعت ساخت و ساز ها و پروژه های عمرانی عبارتند از :

    • پشم سنگ خام
    • پشم سنگ ایزوبلانکت (پتویی)
    • پشم سنگ ایزو پایپ(لوله ای)
    • پشم سنگ تخته ای(پانلی)
    • پشم سنگ فنوفلت (لحافی)

    پشم سنگ تخته ای rock wool board

    پشم سنگ تخته ای یا پانلی از الیاف های نسوزی تشکیل می شود که بر روی هم انباشته می شود الیاف ها از زیر پرس های سنگین عبور می کند و بصورت اسلب و یا تخته ای یا پانلی شکل می گیرد . صفحه ای صاف از روی غلطک عبور می کند و به صورت ورقه ای یا پانلی در اندازه های استاندارد برش می خورد که اغلب با طول 1.20 و عرض 60 سانت می باشد . علت سطحی صاف  و یک دست و با ضخامت های متنوع  تولید می شود و کمی قابل انعطاف می باشد . علت ایستادگی و نصب آسان و سبک بودن بیشتر در جاهای صاف مانند دیوار های بتنی و کف زمین و دیوار های دو جداره و دیوار های کناف و سقف مو رد استفاده قرار می گیرد.از ضخامت 2.5 سانت تا 10 سانت با انواع دانسیته ها تولید می شود . واقع عایق پوششی گرما و سرما است که در  دیوار و سقف و همچنین بیشتر در این موارد مورد استفاده قرار می گیرد .

    با گل میخ و چسب های صنعتی مهار می شود .پشم سنگ 5 سانت بهترین عایق صدا و گرما و سرما برای دیوار و سقف می باشد . به راحتی نصب می شود سبک است و آتش نمی گیرد از گسترش آتش جلوگیری می کند و طول عمر ساختمان را بالا می برد . از حدر رفتن انرژی کمک زیادی می کند تا انرژی کمتر و سوخت کمتری مصرف کنیم عایقکاری ساختمان باعث می شود ت 50 تا 60 درصد سوخت کمتری مصرف شود و هزینه کمتری برای گرم کردن یا خنک کردن فضای خانه مصرف شود .علاوه بر عایق گرما و سرما  بهترین عایق صوت نیز می باشد که باعث جلوگیری از سرو صدا های ناهنجار می باشد از پشم سنگ برای ساخت و سازهای های صنعتی نیز مورد استفاده قرا می گیرد .در کوره های صنعتی مانند پخت نان و کوره های ذوب و فرهای صنعتی کوچک و بزرگ و فرهای خانگی مورد استفاده قرار می گیرد .

    دوست عزیز پیشنهاد میشه این مطلب را هم ببینید
    بهترین سیستم مدیریت محتوا برای طراحی سایت

    پشم سنگ فویل دار

    پشم سنگ فویل دار نوعی عایق پتویی که از الیاف های نازک معدنی نسوز تولید می شود. این نوع عایق لحافی به صورت رول تولید می شوند. که انعطاف زیادی در عایق کاری  دارند. پشم سنگ فویل دار با انواع روکش و یا لفاف فویل آلومینیوم نخ دار ، کاغذ کرافت ، و بدون لفاف تولید می شود وابعاد پشم سنگ فویل دار با عرض 120 سانت و طول 10 متر تولید می شود . مسحت این عایق نسب به سایر محصولات پشم سنگ زیاد است و با انواع ضخامت از 5 سانت الی 10 سانت تولید می شود.

    اغلب برای پوشش سقف سالن های بزرگ و کوچک استفاده می شود. مساحت زیادی را پوشش و عایق می کند. و مقرون به صرفه تر ین نوع از محصولات پشم سنگ است. که ارزان و سبک و به راحتی حمل می شود. و سازگاری زیادی با انواع محصولات ساختمانی و فلزی می باشد .

    پشم سنگ توری دار یا بلانکت

    پشم سنگ توری دار یک عایق پتویی است که با توری مش گالوانیزه ( توری مرغی ) تولید می شود. عرض آن 120 سانت و طول آن 5 متر است .ضخامت آن از 2.5 سانت تا 10 سانت تولید می شود هر چقدر ضخامت و چگالی آن بالا می رود از طول آن کم می شود .تا حمل و نقل و بسته بندی آن راحت تر شود .اغلب پشم سنگ توری دار با ضخامت 5 سانت و 10 سانت و با چگالی های 50، 80، 100، 120، 150، تولید می شود که بیشترین مصرف را در ساخت و سازهای ساختمانی و پترو شیمی ها و پالایشگاه دارد .انعطاف زیادی در عایق کاری دارد و می توان آن را به راحتی با سیم دوخت و اغلب برای  حرارت های بالا مورد استفاده قرار می گیرد . به راحتی به دور مخازن و لوله های قطور می چرخد و آن را می پوشاند .

    دوست عزیز پیشنهاد میشه این مطلب را هم ببینید
    کاهش 8 هزار تومانی قیمت برنج با آزادسازی واردات

    پشم سنگ توری دار از الیاف های نرم تولید می شود و در آنها از مواد سخت کننده استفاده نمی شود ولی قیمت پشم سنگ توری دار نسبت به پشم سنگ فویل دار و پشم سنگ تخته ای بیشتر است .و دلیل آن استفاده از توری مرغی است و باید توری مرغی بر روی آن با سیم مفتول دوخته شود .

    پشم سنگ لوله ای  glasswool pipe insulation

    پشم سنگ لوله ای یک عایق استوانه ای توخالی شبیه به لوله است . که به آن عایق لوله نیز گفته می شود.همان طور که از اسمش پیداست برای عایق کاری لوله ها جهت جلوگیری از هدر رفتن انرژی گرمایی و خنکی استفاده می شود. عایق پشم سنگ لوله ای اغلب برای عایقکاری لوله های تاسیسات تا سایز 25 اینچ تولید می شود و برای عایقکاری لوله های قطور باید از پشم سنگ توری دار و یا پشم سنگ لحافی فویل دار استفاده نمود . محصولات پشم سنگ لوله ای با انواع ضخامت دانسیته و یا چگالی و با طول 100 سانتی متر و 50 سانتی متر تولید می شود . عایق لولها به اندازه سایز خارجی لوله ها تولید می شود که اغلب با فویل آلومینیوم و بدون فویل هستند . روکش فویل آلومینیوم مانع از رسیدن رطوبت به عایق لوله می شود . از لرزش لوله ها و صدای لوله ها جلوگیری می کند و همچنیمن به عنوان یک عایق ضد ضربه در برابر ضربه های احتمالی و فشار محافظت می کند .

    کاربرد پشم سنگ

    عایق کاری ساختمان ها

    کشت هیدرو پونیک

    عایق کاری تاسیسات بزرگ مانند پلایشگاه ها و صنعت نفت و گاز

    مزیت پشم سنگ

    آتش نمی گیرد.

    در برابر آتش مقاوم است.

    باعث نگه داشتن دمای خانه می شود.

    در سوخت و انرژی صرفه جویی می شود.

     

    برچسب ها : قیمت پشم سنگ,خرید پشم سنگ,پشم سنگ فویل دار

    این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و سون ریپلای هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. 📢

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای
    اشتراک گذاری:

    مطالب مرتبط برای شما

    نظر یا سوال شما در این مورد چیست؟

    توجه داشته باشید که نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

      هیچ دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.