موفقیت مفهومی است در گرو هدف

بدون دیدگاه
  • موفقیت مفهومی است در گرو هدف

    موفقیت مفهومی است که می تواند بسته به نیت و هدف هر یک از انسان ها معنای جدیدی به خود بگیرد. عباراتی با هزاران امید و آرزوی نهان. اما چه کسی می تواند با تمام وجود احساس کند که به موفقیت رسیده است؟

    موفقیت برای گروهی از افراد به معنای نائل شدن به هدفی می باشد که هر شخص بنابر تصمیماتش برای خود مشخص کرده است. برای مثال گمان کنید که شما تصمیم دارید که در آزمون کارشناسی ارشد شرکت کنید و در شهر و رشته مورد نظرتان پذیرفته شوید. اگر این اتفاق بیفتد چه می شود؟ قطعا احساس خوشایندی خواهید داشت و آن را به عنوان موفقیت خود جشن خواهید گرفت.

    این نوع از موفقیت هدف‌محور بوده است و اما تعریف این مفهوم برای گروهی دیگر از افراد معادل داشتن دستاورد است. که این دستاورد می تواند شامل ثروت، محبوبیت، شهرت، قدرت، اعتبار، دانایی یا جایگاه اجتماعی باشد.

    هر کسی برای رسیدن به موفقیت نیازمند این است که از سختی ها و موانع بسیاری عبور کند، از این رو بهتر است که زمانی را صرف نشستن پای سخنان افراد موفق کنیم تا در جریان مسیری که این افراد پشت سر گذاشته اند قرار بگیریم و در نهایت بتوانیم دیدی وسیع نسبت به موفقیت کسب کنیم. قطعا وقتی به این نتیجه برسیم که موفقیت یک شبه به دست نمی آید و زمانی که قلبا بپذیریم که شکست برای همه وجود دارد و کسی می تواند آن را پشت سر بگذارد که ایمان و انگیزه خود را برای تلاش کردن از دست ندهد، در مسیر صحیحی قرار خواهیم گرفت. علاوه بر این با  کسب اطلاع در مورد زندگی نامه افراد موفق می توانیم که با روش هایی که آن ها در زندگی شان در پیش گرفته اند آشنا شده و با الگو برداری از آن ها خواهیم توانست که در مسیری درست قرار بگیریم.

    دوست عزیز پیشنهاد میشه این مطلب را هم ببینید
    برنج دانه بلند

    در این مقاله بر آن شدیم که به معرفی دکتر میثم شکری ساز بپردازیم.  میثم شکری ساز با دکتری کارآفرینی به عنوان یک کارآفرین نمونه شناخته می شود که توانسته است 2 بار عنوان کار آفرین برتر را به خود اختصاص دهد.

    او یکی از رموز موفقیت خود را خلاقیت و نوآوری می داند و بر این باور است که افراد به لطف این دو خصیصه می توانند پیشرفت بزرگی را در زندگی خود بدست آورند. بنابراین یادگیری روش هایی که به افراد کمک می کند تا بیشتر از قبل حس خلاقیت را در خود توسعه دهند می تواند به عنوان روشی برای رشد و توسعه شخصی باشد. بدون وجود این دو خصیصه هیچ گونه پیشرفتی برای افراد حاصل نخواهد شد. هر انسانی که منتظر باشد اتفاقی در بیرون منجر به حرکت او به سمت جلو شود قطعا در حال تلف کردن عمر خودش است، در واقع تغییر بایستی از درون شروع شود.

    کارآفرینان افرادی هستند که به لطف ایده پردازی و توانایی که در راه اندازی کسب و کار دارند توان بالایی در مدیریت اهداف خود دارند. این افراد می توانند به خوبی امور را پیش برده و با زمانبندی دقیق و البته آینده نگری، آرزوهای شان را به اهداف و البته به واقعیت تبدیل می کنند.

    کارآفرینان آموخته اند که تنها در سایه خلاقیت، تفکر و آینده نگری میتوانند ارتقا پیدا کنند و جایگاه شان را در زندگی تغییر دهند. این افراد تنها با تکیه بر تلاش و کوشش خود به دنبال این هستند که سطح کیفی زندگی خود را ارتقا بخشند و به هیچ کشی جز خودشان امیدوار نیستند. در واقع افرادی که تمامی خواستهخ های خود را از دیگران طلب می کنند قطعا در زندگی پیشرفت نخواهند کرد و چه بسا پسرفت نیز داشته باشند.

    دوست عزیز پیشنهاد میشه این مطلب را هم ببینید
    پشم سنگ، قیمت پشم سنگ تخته ای و توری دار و فویل دار

    رسیدن به خوشبختی و آنچه هر فرد به عنوان نهایت آرزوهایش درخواست می کند می تواند به عنوان اصلی ترین بخش زندگی هر فرد باشد و چه بسا مشکلات و البته موانعی که در نهایت با توجه به شوق و شور زیادی که شخص برای رسیدن به خواسته خود، تحمل می کند.

    کمی که تاریخ زندگی افراد موفق را بررسی کنید متوجه می شوید که با وجود مشکلاتی نظیر بی پولی و ورشکستگی باز هم توانسته اند دوام اورده وبه موفقیت برسند. دکتر میثم شکری ساز نیز به عنوان یک کار آفرین برتر توانسته است که به خوبی در میان مردم شناخته شود.

    او نمونه خوبی از مدیران موفق است که علی رغم اینکه سن پایینی دارد باز هم توانسته است که به عنوان یک انسان پر توان سررشته امور را به دست بگیرد. وی معتقد است که برای دست یابی به آن چه که می خواهید، باید مهارت های شغلی و شخصیتی خود را توسعه بخشید و در راستای رسیدن به اهداف خود برنامه های مشخصی را دنبال کنید. و او به معنای واحد کلمه یک انسان هدفمند است که توانسته اوضاع را آنگونه که خودش می خواهد برای خودش پیش ببرد.

    او با آگاهی بالایی که نسبت به شرایط دارد می تواند اوضاع را به خوبی مدیریت کند و شرایط را به نحو احسنت پیش ببرد. بنابراین میثم شکری ساز با تلاش هر چه تمام توانسته است که هولدینگ پارس پندار نهاد را تاسیس و بعد از آن ادره کند.

    موفقیت های پی در پی یک کار آفرین نمونه

    میثم شکری ساز در سال  1396 به عنوان مدیر برتر فناوری اطلاعات شناخته شده، هم اکنون نیز از برجسته ترین و بهترین مشاوران کشور در حوزه مدیریت، ارتباطات، بازاریابی و منابع انسانی می باشد. علاوه بر شرکت هولدینگ پارس پندار نهاد، مرکز توسعه مجازی پارس نیز از مجموعه های تحت مدیریت وی می باشد. او علاوه بر هوش و فراصتی که در کارآفرینی دارد، قلم توانایی در نوشتن و ترجمه آثار دارد و تا کنون موفق به ارائه کتب زیادی به جامعه آکادمیک شده است.

    دوست عزیز پیشنهاد میشه این مطلب را هم ببینید
    کسب درآمد دلاری ازطراحی سایت با وردپرس در سال 2023

    از کتاب های وی می توان به مذاکره با دست های خالی، استوار، بازاریابی و کسب و کار اسلامی، به کانادا خوش آمدید، سیاحت و مهاجرت تحصیلی و شغلی از دیدگاه اسلام، روابط فرد و سازمان، ناگفته های تاریخ تفکرات مدیریت، بازاریابی نوگرا، رازهای بازاریابی قدرتمند، بازاریابی گوریلی، تویی که ذهن برنده ای، آسایش در آرامش، فراتر از استراتژی، توهم باهوشی 1 و توهم باهوشی 2 اشاره کرد.

    میثم شکری ساز تا کنون موفق به دریافت تقدیرنامه ها و لوح های سپاس متفاوتی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، دانشگاه صنعتی اصفهان، دانشگاه اصفهان، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام نور و اتحادیه های مختلف شده است و مجری طرح آموزش ده هزار دفتر ICT روستایی با همکاری معاونت محترم رئیس جمهور، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و شرکت ملی پست می باشد.

    بنابراین بهتر است به خاطر بسپارید که پشت موفقیت افراد موفق تلاش بینظیر و خستگی ناپذیری وجود دارد که آنها را به سمت جلو هدایت کرده است. بدون شک انسانی که مطمئن است به آنچه می خواهد می رسد قطعا در این مسیر دست از تلاش کردن بر نمی دارد.

    منبع: آیت ماندگار

    این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و سون ریپلای هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    اشتراک گذاری:

    مطالب مرتبط برای شما

    نظر یا سوال شما در این مورد چیست؟

    توجه داشته باشید که نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

      هیچ دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.