اوشان، فشم و میگون تهران، میعادگاه عاشقان

بدون دیدگاه
  • اوشان، فشم و میگون تهران، میعادگاه عاشقان

    اکثر کسانی که نام اوشان، فشم و میگون را شنیده‌اند، گمان می‌کنند که این سه، شهرهای جدایی در شمال تهران هستند در صورتی که اینطور نیست. اوشان، فشم، میگون نام یک شهر است که به صورت رسمی به عنوان رودبار قصران شناخته می‌شود و از شهرهای شهرستان شمیرانات به حساب می‌آید.

    اوشان، فشم، میگون در واقع سه منقطه اصلی شهر رودبار قصران هستند که گردشگران زیادی در آنها رفت و آمد می‌کنند و از این روست که ترکیب نام هر سه، به عنوان یک شهر شناخته می‎شود. هر کدام از این منطقه‌های خوش آب و هوای تفریحی دارای جاهای دیدنی، رستوران‌های عالی و طبیعت زیبا هستند و از این رو می‌توان گفت اوشان، فشم و میگون تهران، میعادگاه عاشقان است.

    محله اوشان را بهتر بشناسید

    محله اوشان در ۲۵ کیلومتری شمال شرقی شهر تهران است که تابستان‌های معتدل و زمستان‌های سردی دارد. اوشان اولین محله در میان مناطق سه گانه شهر رودبار قصران است که دارای باغ‌های میوه با درختان  گیلاس و آلبالو و گردو است. منطقه شهری اوشان دارای چهار زیرمجموعه روستایی به نام ایگل، باغگل، آهار و شکرآب است.

    اوشان در نزدیکی پیست‌های اسکی شمشک، دربندسر و دیزین است و به همین دلیل بسیاری از گردشگران تهرانی و غیرتهرانی به آن سفر می‌کنند. در واقع اطراف تهران منبع ویلاهای استخردار و لوکس است که یکی از این بخش‌ها اوشان است.

    اقامتی عاشقانه در محله فشم 

    منطقه ییلاقی فشم دومین محله از شهر اوشان، فشم و میگون به شمار می‌آید. در فشم جاهای دیدنی بسیاری اعم از دشت، رودخانه و آبشار وجود دارد که شما می‎توانید برای یک پیک نیک عاشقانه به حوالی آن رفته و ساعاتی عالی را در طبیعت بکر منطقه بگذرانید.

    دوست عزیز پیشنهاد میشه این مطلب را هم ببینید
    برای انتخاب مطمئن لوازم الکتریکی و برقی به کجا مراجعه کنیم؟

    اگر قصد دارید پس از گشت و گذار در فشم، در جایی اقامت کنید، خوب است بدانید که ویلاهای استخردار فشم منطقه ی خوش و آب و هوای تهران شما را برای یک اقامت عاشقانه به همراه همسرتان دعوت می‎کنند. ویلاهای فشم با بهترین امکانات، فضایی دونفره و عالی را برای شما رقم می‌زنند.

    چرا باید به میگون رفت؟

    میگون منطقه بسیار زیبای شهر رودبار قصران است که دارای دو بخش قدیمی و مدرن است. در بخش قدیمی بافت خانه‌ها سنتی و کوچه‌ باغی است و برای افرادی مناسب است که دوست دارند حال و هوای گذشته را داشته باشند. بخش مدرن میگون، که به میگون نو معروف است، دارای ویلاها و خانه‌های لوکس زیادی است.

    اقامت در ویلاها و خانه‌های میگون که از گران‌ترین خانه‌های ایران به شمار می‌آیند، به همراه حال و هوای محله سنتی آن، باعث می‌شود که شما بتوانید یک سفر همه جانبه را تجربه کنید. قدم زدن در کوچه باغ‌های پر دار و درخت و زیبا و استقرار در خانه‌ای لاکچری با تمام امکانات، رویایی است که عاشقان در سر می‌پروانند.

    با جاذبه‌های طبیعی اطراف فشم آشنا شوید

    فشم دارای زیباترین جاذبه‌های طبیعی در شهرستان لواسان است. از این جاهای دیدنی می‎توان به آبشار لالان است اشاره کرد که در حدود ۱۲ کیلومتری فشم قرار دارد. در کنار این آبشار چندین قله قرار دارد که با توجه به ارتفاع بالای 4000 متری آنها، جاهایی مناسب برای کوه‌نوردی به شمار می‌آیند. 

    یکی دیگر از آبشارهای فشم، آبشار لارمحله است که در حدود ۱۳ کیلومتری فشم و در میان دو راهی روستاهای گرمابدر و آبنیک قرار دارد. مناظر زیبای این جاذبه طبیعی فشم واقعا دیدنی است. آبشار یخی آبنیک نیز، در انتهای دره آبنیک در شمال شرق شهر فشم قرار دارد. این آبشار زیبا، که در فصل‌های سرد سال به طور کامل یخ می‌زند برای یخ‌نوردی مناسب است. در محوطه اطراف این آبشار، کوه‌ها و دره‌های زیادی با چشم‌انداز بی‌نظیری از طبیعت وجود دارد. 

    دوست عزیز پیشنهاد میشه این مطلب را هم ببینید
    ارزان ترین بلیط تبریز به استانبول را آنلاین بخرید

    دشت جانستون یا دشت جان ستان یکی از جاهای زیبا در اطراف فشم است که پس از گذر از روستای آبنیک به آن می‌رسید. اینجا مکانی است که می‌توان در رستوران‌های آن یک قرار رمانتیک گذاشت و همزمان با نوش جان کردن غذایی خوشمزه تماشای مناظر زیبای اطراف نشست.

    یکی از جاهای دیدنی دیگر در فشم غار اسبول است. این غار که در حقیقت از سه غار در هم تنیده شکل گرفته را می‌توان بیشتر به اوشان نزدیکی دانست. مسافران اوشان و فشم با توجه به این که مسیر دسترسی به این غار آسان است، بازدید از آن را در برنامه خود می‎گذارند. 

    معرفی جاذبه های طبیعی اطراف میگون

    اطراف میگون نیز پر از جاذبه‌های گردشگری طبیعی است که می‌تواند حال و هوایی رویایی را برای شما رقم بزند. از میان این دیدنی‌ها می‎توان به آبشار هفت چشمه میگون اشاره کرد که یک آبشار پرآب میگون واقع در روستای تالار سر قرار دارد. آب این آبشارها از هفت چشمه‌ از دل کوه بیرون آمده و در حوضچه‌ای با هم جمع می‌شوند. 

    رودخانه‌ میگون یکی از رودهای معروف در شهرستان لواسانات است که از گرد هم آمدن سه رود کوچک‌تر به نام‌های آهنگرک، خرمدره و هملون تشکیل می‎شود. اطراف این رودخانه پرآب یک جای تفریحی و زیبا برای پیک نیک رمانتیک است. 

    دره و آبشار هملون از جاهای دیدنی دیگر در میگون است که در فصل زمستان تبدیل به یک آبشار یخی می‌شود و قندیل‌های یخ زده آن، منظره‌ای رویایی دارد. بسیاری از افراد برای آموزش یخ نوردی در فصل زمستان به مدرسه یخ‌نوردی میگون می‌روند و در اینجا این ورزش را فرا می‌گیرند. 

    دوست عزیز پیشنهاد میشه این مطلب را هم ببینید
    سایت صرافی بینگ ایکس bingx فارکس

    دره آهنگرک در نزدیکی میگون و در هشت کیلومتری فشم قرار دارد. این دره دارای فضای سبز بسیار زیبایی است و مناظر رویایی آن بهشتی برای عاشقان به عکاسی به شمار می‌آید.

    به پیست های اسکی اطراف اوشان، فشم و میگون بروید

    زمانی که در فصل‌های سرد به شهر اوشان، فشم و میگون می‌روید می‌توانید در پیست اسکی دربندسر به این ورزش لاکچری بپردازید. اسکی کردن حال و هوای رمانتیکی را برای شما فراهم می‌کند و لازم نیست که حتما از پیش آن را آموخته باشید.

    تمام گروه‌های سنی در پیست اسکی دربندسر می‎توانند به صورت آماتور و حرفه‌ای اسکی کنند و علاوه بر آن از دوره‌های آموزشی نیز استفاده کنند. پس حتما به پیست‌های اسکی اطراف شهر رودبار قص بروید و ورزش و تفریح را در هم بیامیزید. 

    رستوران‌های اوشان، فشم و میگون را می‌شناسید؟

    یکی از بهترین جاهایی که می‌توانید حال و هوایی عاشقانه و رمانتیک را در آن تجربه کنید، رستوران‌های اطراف این شهر زیبا هستند. رستوران باغ بهشت فشم یکی از رستوران‌های معروف در ابتدای جاده فشم است که غذاهای خوشمزه و باکیفیت آن مشهور است. 

    هم‌چنین رستوران سفیر در سه کیلومتری فشم به خاطر کباب‌ و ماهی‌های خوشمزه و چشم‌انداز ویژه‌اش معروف است. رستوران زاگرس در یک مکان دنج قرار داشته و دو فضای سنتی و مدرن را در کنار هم دارد. رستوران کاکتوس در سه طبقه و نمای شیشه‌ای بسیار معروف است و مشتریان زیادی را به سمت خود می‎کشاند. 

    این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و سون ریپلای هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. 📢

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    اشتراک گذاری:

    مطالب مرتبط برای شما

    نظر یا سوال شما در این مورد چیست؟

    توجه داشته باشید که نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

      هیچ دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.