سایت ساز چیست؟ راهنمای خرید هاست و دامین

بدون دیدگاه
  • همانطور که از نامش پیداست، ابزاری است که با آن می توانید وب سایت خود را بسازید. این پلت فرم یا نرم افزار معمولاً به گونه ای طراحی شده تا از یک رابط کاربرپسند، با قابلیت های کشیدن و رها کردن (drag-and-drop) و سبک های از پیش تعیین شده و قالب هایی که می توانید از میان آنها انتخاب کنید، برخوردار باشید. آنها به شما امکان می دهند با استفاده از ساختارهای از پیش ساخته شده یک وب سایت را بدون هیچ دانشی فنی بسازید.

    سایت ساز چیست؟

    با صرف اندکی زمان و تماشای یک تعداد ویدئوهای آموزشی می توانید شروع به ایجاد طرح بندی، استایل و سپس گنجاندن عناصر و محتوای برند خود کنید. کد نویسی در پشت صحنه انجام می شود، اما جلوی صحنه بستری از ویژگی های قابل هضم و به راحتی قابل یادگیری وجود دارد که به شما امکان می دهد در فضای اینترنت جایی برای خود باز کنید.

    پیش از هر چیز باید دانید که دو نوع سایت ساز وجود دارد: آنلاین و آفلاین.

    نوع آنلاین: بستری است که از طریق مرورگر وب خود به آن دسترسی دارید. نیازی به دانلود نرم افزار سازنده نیست، در فضای ابری میزبانی می شود که می توانید به آن در هرجای که اینترنت است، دسترسی داشته باشید.

    نوع آفلاین: کاربر را ملزم به دانلود نرم افزار و میزبانی محلی فایل ها در رایانه خود می کند. پس از پایان ساخت، فایل ها باید در یک پلتفرم میزبانی وب بارگذاری شوند.

    دلیل استفاده از این پلتفرم یا نرم افزار چیست؟

    بیایید از این منظر نگاه کنیم که بسیاری از توسعه دهندگان مشهور وب از سایت سازهایی مانند وردپرس برای گردآوری وب سایت ها استفاده می کنند. این ابزارها فقط به کاربران تازه کار در فضای توسعه وب اختصاص داده نمی شود. مطمئناً، اگر وب سایت نیاز به کد نویسی گسترده با قابلیت های پیچیده و امنیت بالا دارد، ممکن است یک سایت ساز استاندارد گزینه پیشنهادی نباشد. اما یک گزینه عالی برای اکثر کسب و کارهای کوچک و شرکت های تازه کار است. در اینجا برخی از عمده دلایل استفاده از این نوع پلتفرم اشاره شده است:

    دوست عزیز پیشنهاد میشه این مطلب را هم ببینید
    بهترین سیستم مدیریت محتوا برای طراحی سایت

     

    دلیل استفاده از سایت ساز

    • یک وب سایت را در یک لحظه ایجاد می کند
    • جای کمتری برای خطا وجود دارد
    • به دانش فنی نیاز نیست
    • مقرون به صرفه است
    • هزینه تعمیر و نگهداری پایینی دارد
    • پشتیبانی فنی 24/7 عرضه می کند

    این پلتفرم چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

    آنچه یک سایت ساز را خوب نشان می دهد، اغلب به دلیل نیازها و تجربه کاربر، امری ذهنی است. آنچه ممکن است یک توسعه دهنده وب را “خوب” و واجد شرایط نشان دهد، می تواند از نظر فرد دیگر متفاوت باشد. با این حال، برخی از ویژگی های فراگیر در میان سایت سازها به اشتراک گذاشته شده است که به نظر اکثر افراد با اندازه گیری کیفیت آنها مرتبط است.

     

    ویژگی های یک سایت ساز

    • کاربرد پسند بودن: باید به راحتی قابل استفاده باشد. یک فرد تازه کار به راحتی بتواند با پلتفرم کار کند و از ویژگی ها و قابلیت های عرضه شده نهایت بهره را ببرد. کاربر بتواند هر عنصر از جمله، متن، ویدئو، تصاویر، لوگو و موارد دیگر را بکشد و رها کند. کاربر مستلزم نصب یا دانلود نرم افزار شخص سوم نباشد و قادر باشد پلاگین های غیر ضروری را حذف کند.
    • قالب ها و سفارشی سازی: سایت ساز به شما امکان می دهد تعداد زیادی از قالب ها را سفارشی سازی کنید تا وب سایت شما برای کسب و کار یا برند شما منحصر به فرد باشد.
    • ابزارهای تحلیلی و سئو: امروزه با استفاده از ابزارهای تحلیلی، کاربران می توانند هر تعاملی را که یک مشتری بالقوه با وب سایت شان دارد، ردیابی کنند. علاوه بر این، سئو (بهینه سازی موتور جستجو) به قابلیت رویت پذیری وب سایت در موتورهای جستجو کمک می کنند، به این معنی که احتمال “ظاهر شدن” یک سایت شخصی یا تجاری در نتیجه جستجوی بیشتر است. یک سایت ساز عالی، این عناصر را ادغام کرده و همچنین برای توضیح آنها برای کاربر تلاش خواهد کرد. در این صورت، باید ادغامی از ابزارهای تحلیلی و ابزار سئو به عمل آید:
    • ابزار تحلیلی: رایج ترین ابزار تحلیل، Google Analytics است. گوگل موتور جستجویی است که هر فرد یا شرکت می خواهد رتبه بندی اش با آن انجام شود.
    • ابزار سئو: یک تولید کننده اساسی کلمات کلیدی و یکپارچه ساز فراداده با امکان گسترش بیشتر است.
    • موارد اضافی: در صورتی که بخواهید وب سایت شرکتی خود را به یک وب سایت تجارت الکترونیک تغییر ماهیت دهید، یا از ابتدا در حوزه تجارت الکترونیک می خواهید فعالیت کنید، باید سایت سازی را انتخاب کنید که شامل ابزاری برای پشتیبانی از تراکنش های شما باشد؛ ازجمله، کارت های خرید، مدیریت موجودی کالا، پرداخت ها و مواردی از این دست.
    دوست عزیز پیشنهاد میشه این مطلب را هم ببینید
    آشنایی با شغل های رشته حسابداری

    از کجا شروع کنیم؟

    قبل از ساخت وب سایت حرفه ای خود، چند مرحله وجود دارد که ابتدا باید انجام شود. به عنوان مثال، برای اینکه وب سایت شما وارد فضای اینترنت شود، شما نیاز به یک نام دامنه دارید که نام وب سایت شما نیز خواهد بود. و قبل از خرید این نام دامنه، باید بستر میزبانی و سایت ساز را انتخاب کنید.

    • با نام دامنه شروع کنید: در ابتدا به یکی از وب سایت های ایرانی یا خارجی ثبت کننده نام دامنه سر بزنید و نام مورد نظر خود را در قسمت مربوطه جستجو کنید تا دسترس پذیری آن را ببینید و چنانکه پیشتر توسط فرد یا شرکت دیگر خریداری نشده باشد، امکان تملک آن نام دامنه بنا به توان مالی تان برای شما وجود دارد.

     

    با نام دامنه شروع کنید

    هنگامی که نام در دسترس را پیدا کردید، باید اطلاعات زیر را وارد کنید:

    • هم نام دامنه و هم پسوند
    • نام و نام خانوادگی
    • آدرس ایمیل
    • شماره تلفن
    • آدرس محل سکونت
    • اطلاعات صورت حساب
    • اطلاعات تماس اداری
    • یک هاست انتخاب کنید: پس از خرید نام دامنه یا دامین، باید بسته به نیازهای خود یک طرح میزانی تهیه کنید. اکثر وب سایت هایی که نام دامنه خود را از آنها خریداری می کنید، هاست یا میزبانی نیز می فروشند.
    دوست عزیز پیشنهاد میشه این مطلب را هم ببینید
    آوالانچ چیست؟ آشنایی با رمز ارز آواکس !

    • وب سایت خود را بسازید: وقتی مسئله نام دامنه و هاست خود را رفع و رجوع کردید، اکنون وقت آن است که از سایت ساز استفاده کنید و وب سایت خود را بسازید. مجموعه عظیمی از قالب ها را بررسی کنید و سپس آنها را شخصی سازی کنید. دقیقاً ارزیابی کنید که برند خود را کجای صفحه می خواهید قرار دهید، سپس قالب اصلی را که چشم انداز شما را تکمیل می کند، پیدا کنید و با سفارشی سازی های لازم تغییرات مورد نظر را اعمال کنید.
    • ابزار تحلیلی و سئو را اضافه کنید: پس از اتمام کاز ساخت وب سایت، افزودن ابزارهای تحلیلی و سئو یک روش خارق العاده برای سنجش موفقیت شما در اینترنت است. داده های تولید شده توسط این ابزار به شما این امکان را می دهد تا بفهمید که در کجای رتبه بندی موتورهای جستجو قرار دارید، چه میزان بازدید کننده دارید و آیا برند شما موفق عمل کرده است یا نه.

    جمع بندی

    یک سایت ساز یا فروشگاه ساز ابزاری است که به تازه کاران و متخصصان این امکان را می دهد تا یک وب سایت با طراحی حرفه ای ایجاد کنند. با قالب های از پیش کدنویسی شده، ویژگی کاربرپسند بودن، امکان ویرایش تصاویر، ابزارهای تحلیلی، ابزارهای سئو و موارد دیگر، هرگز برای کسی که دانش فنی صفر دارد، ساختن یک وب سایت در فاضی اینترنت اینقدر آسان نبوده است.

    این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و سون ریپلای هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    اشتراک گذاری:

    مطالب مرتبط برای شما

    نظر یا سوال شما در این مورد چیست؟

    توجه داشته باشید که نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

      هیچ دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.