هاست وردپرس یا لینوکس؛ مقایسه ساده و کاربردی

بدون دیدگاه
  • زمانی که اقدام به راه اندازی وبسایت برای کسب و کار خود می کنید انتخاب خرید هاست و دامین یکی از گزینه های مهم است. دو گزینه ای که ممکن است  برای هاست بین آن سردرگم و مردد باشید انتخاب هاست وردپرس یا لینوکس است. در این مقاله به شما خواهیم گفت تفاوت هاست وردپرس با لینوکس چیست و در ادامه با مزیت‌های آن آشنا خواهیم شد.

    نام هایی که برای هاست ها انتخاب می شود به چه علت است؟

    یکی از نکاتی که باید درباره هاست ها بدانید نام هایی است که برای انتخاب می شود. این نامگذاری در واقع هر دستگاه را از دستگاه دیگر تشخیص می دهد. در واقع نام هاست برای تشخیص دستگاه هایی است که در یک شبکه محلی مورد استفاده قرار می گیرد و به طور دقیق تر هر دستگاه کاربر را تشخیص می دهد.

    نام هاست در فضای اینترنت در واقع بخشی از نام دامنه ای که کاربر از آن استفاده می کند. نام دامنه برای هر کاربر در قالب IP تعریف می شود. در واقع این آی پی شناسنامه هر کاربر در شبکه اینترنت است. زمانی که بخواهید وارد وبسایت شوید آی پی را وارد می کنید. این شناسه برای هر کاربر به صورت اختصاصی است. DNS مسئول سیستم نام دامنه است.

    علاوه بر آن برای سرورهای مختلف نام هاست با قسمت های مشخص کدگذاری شده است. به طور مثال WWW در آدرس سایت به طور معمول دیده می شود. سرورهایی که به طور خاص کار دسترسی به صفحات وب را فراهم می کند برای گوشی های هوشمند با m مشخص می شود. برای ایمیل نیز از پروتکل های مشخصی مانند imap، mail و… استفاده می شود.

    دوست عزیز پیشنهاد میشه این مطلب را هم ببینید
    سل کشنده تر است یا کرونا؟!!!

    ۴ تفاوت ساده میان هاست لینوکس با وردپرس

    اگر بخواهید هاست برای وردپرس بخرید بهترین گزینه خرید هاستی است که بیشترین سازگاری را با آن دارد، در این زمینه هاست وردپرس بهترین و مناسب ترین هاست برای میزبانی وب سایت است، به ویژه اگر وبسایت شما فروشگاهی یا با ترافیک بالای کاربر باشد. با این وجود براساس توصیه کارشناسان اگر می خواهید وبسایتی برای یک کسب و کار کوچک راه اندازی کنید، هاست لینوکس نیز می تواند نیاز شما را برآورده کند.

    همچنین اگر مردد میان هر کدام از هاست های لینوکس یا وردپرس هستید، بررسی تفاوت های آن می تواند کمک کننده باشد. از مهمترین تفاوت های فاحش میان دو هاست وردپرس و لینوکس می توان به موارد زیر اشاره کرد:

    ۱- تفاوت در وب سرورها

    یکی از اساسی ترین و اصلی ترین تفاوت هایی که می توان میان این دو هاست بررسی کرد مربوط به وب سرورهای آن است. لینوکس از وب سرور آپاچی استفاده می کند که در زمره بهترین های جهانی به شمار می آید. اما در وردپرس وب سرور مورد استفاده لایت اسپید است که در عملکرد کاملا مشابه آپاچی است.

    اما یک تفاوت عمده دارد  و آن هم تفاوت در سرعت 6 برابری آن نسبت به آپاچی است. از همین رو است که هاست وردپرس محبوبیت بالایی دارد. اگر بخواهید اقدام به راه اندازی وب سایت برای کسب و کارهای کوچک کنید طبیعتا خرید هاست لینوکسی بهترین گزینه است.

    اما برای وبسایت های فروشگاهی یا وبسایت هایی که مراجعات زیادی به آن وجود دارد، قطعا وردپرس گزینه بهتری است. در صورتی که نیاز به کسب اطلاعات و دریافت مشاوره درباره هر کدام از هاست ها هستید می توانید از کارشناسان شرکت وب رمز کمک بگیرید.

    دوست عزیز پیشنهاد میشه این مطلب را هم ببینید
    پیش‌بینی رفتار بازار آتی ارز‌های دیجیتالی با سیگنال فیوچرز

    ۲- تفاوت در بک آپ گیری

    فاکتور دومی که می تواند وجه تمایز و تفاوت لینوکس و وردپرس باشد فرکانسی است که در بکاپ گیری آن ها وجود دارد. به طور کلی هر دو هاست به صورت خودکار کار پشتیبان گیری را انجام می دهند. اما لینوکس همه سایت را یکبار در هفته و دیتابیس را به صورت روزانه بکاپ گیری می کند.

    هاست وردپرس اما این بکاپ گیری ها به صورت روزانه از تمام سایت صورت می گیرد که همین موضوع به مزیتی منحصر به فرد برای هاست وردپرس تبدیل کرده است. برای بسیاری از وبسایت حیاتی است که اطلاعات وبسایتشان به طور کامل و دقیق بکاپ گیری شود تا در صورت بروز هرگونه مشکلی، اطلاعات آن ها محفوظ بماند و امنیت وبسایت با خطر مواجه نشود.

    ۳- تفاوت در سخت افزار

    سومین وجه تفاوت در هاست وردپرس با لینوکس منابع سخت افزاری هر کدام از این هاست ها می باشد. از آنجا که تمامی فعالیت های کاربر در سایت نیاز به پردازش دارد، از همین رو سخت افزارهای مورد استفاده باید توان پاسخگویی به تمامی این مراجعات را داشته باشند.

    از آنجا که وردپرس توان بالایی در پشتیبانی از وبسایت های پرترافیک را دارد از همین رو با  سرعت بالایی کار پردازش اطلاعات و درخواست ها را انجام می دهد. این در حالی که است که هاست لینوکس برای وبسایت های کوچک توان پردازش دارد و در موارد این چنینی ممکن است به مشکل برخورد کند.

    دوست عزیز پیشنهاد میشه این مطلب را هم ببینید
    تاثیر نصب افزونه رمز یکبار مصرف در افزایش فروش سایت های وردپرسی

    ۴- هزینه سرویس

    اگر بخواهیم آخرین پارامتر در بررسی تفاوت هاست لینوکس و وردپرس را مورد اشاره قرار دهیم، هزینه ای است که هر کدام برای بابت خدمات پرداخت می کنید.

    با توجه به خدماتی که هر کدام از این هاست ها به مشتریان ارائه می کنند، هزینه های وردپرس بیشتر از لینوکس است همانگونه که خدمات و سطح آن نیز گسترده تر و البته رضایت بخش تر از لینوکس است. اما همانطور که پیشتر گفته شد هر کدام از موارد برای میزبانی وب کاربری مناسبی دارند و استفاده از آن منوط به خدماتی است که دریافت می کنید.

    نتیجه گیری

    انتخاب هاست برای راه اندازی وب سایت و میزبانی آن امری ضروری و اجتناب ناپذیر است اما گاهی میان انتخاب میزبانی وب مردد هستید. انتخاب میان هاست لینوکس و هاست وردپرس شاید انتخاب سختی باشد برای این منظور کافی است مزایا و ویژگی های هر کدام را بررسی کنید.

    پس از آن نوبت به بررسی وجوه تمایز و تفاوت این دو می رسد. با بررسی تفاوت های چهارگانه هاست لینوکس و وردپرس که شامل هزینه سرویس، تفاوت در سخت افزار، تفاوت در بکاپ گیری و تفاوت در وب سرورها می توانید در نهایت بهترین انتخاب را داشته باشید.

    منبع: ionos.com

    این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و سون ریپلای هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. 📢

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    اشتراک گذاری:

    مطالب مرتبط برای شما

    نظر یا سوال شما در این مورد چیست؟

    توجه داشته باشید که نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

      هیچ دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.