آموزش کار با Filezilla جهت اتصال به هاست وردپرس

بدون دیدگاه
  • آموزش کار با Filezilla جهت اتصال به هاست وردپرس

    اگر به دنبال نرم‌افزاری می‌گردید که بتوانید با استفاده از آن به راحتی بین سیستم خودتان و هاست ارتباط برقرار کنید، باید به سراغ Filezilla بروید. پس از خرید هاست وردپرس به راحتی می‌توانید این نرم‌افزار را روی کامپیوتر خودتان نصب کنید و با اتصال آن به سرور، فایل‌های مختلف روی سرور موردنظر خودتان را در کامپیوتر شخصی یا لپ‌تاب خودتان در اختیار داشته باشید. اما برای انجام این کار، باید آگاهی کاملی در مورد روش‌های انجامش داشته باشید.

    به همین دلیل و برای کمک به شما در اتصال هاست به نرم‌افزار Filezilla، دو روش موجود آن را آموزش می‌دهیم و در ادامه، نحوه آپلود، دانلود فایل پس از خرید هاست وردپرس ارزان پرسرعت و ویرایش فایل‌ها روی این بستر را برای شما بیان می‌کنیم.

    هاست ابری؛ سادگی‌ میزبانی اشتراکی به همراه قدرت سرور ابری!

    نحوه اتصال هاست به Filezilla

    برای اینکه بتوانید هاست هاست وردپرس خودتان را به نرم‌افزار Filezilla متصل کنید، نیاز به جمع‌آوری یکسری اطلاعات از داخل سرور خودتان دارید. برای انجام این کار و به دست‌آوردن این موارد از داخل هاست، باید ابتدا آن را باز کنید، سپس به بخش File بروید و از آن‌جا وارد Ftp accounts شوید.

    پس از انجام این کار، باید مقداری به سمت پایین اسکرول کنید تا بتوانید Ftp accounts ساخته‌شده در هاست وردپرس را مشاهده کنید. در این قسمت می‌توانید انتخاب حساب کاربری Ftp  مورد نظر خودتان برای اتصال را به انجام برسانید. برای اطلاع از جزییات هر حساب کاربری نیز باید روی Configure ftp client کلیک کنید. پس از انجام این کار، تنظیمات حساب کاربری ساخته‌شده Ftp در هاست برای شما نمایش داده می‌شود.

    بعد از جمع‌آوری این اطلاعات، شما باید کارهای اتصال این حساب کاربری ساخته‌شده پس از خرید هاست به نرم‌افزار Filezilla را انجام دهید. دو روش کلی برای رسیدن به این هدف و اتصال هاست وردپرس به Filezilla وجود دارد که در ادامه به طور کامل هر دو مورد را توضیح می‌دهیم و شرح لازم در موردشان بیان می‌کنیم.

    روش اول: اتصال دستی هاست به Filezilla

    در این روش، باید اطلاعات هاست را به صورت دستی در نرم‌افزار Filezilla وارد کنید تا متصل‌کردن این دو به یکدیگر را انجام دهید. برای انجام این کار شما باید جزییات مربوط FTP Username، FTP Server و FTP & explicit port را از بخش Manual Settings سرور خودتان بردارید. مقادیر این موارد وابسته به هاست وردپرس متفاوت است، بنابراین نمی‌توان برای آن‌ها نسخه مشخصی تعیین کرد.

    دوست عزیز پیشنهاد میشه این مطلب را هم ببینید
    مقایسه فروشنده های بک لینک

    پس از انجام گام‌های قبلی باید نصب Filezilla را روی کامپیوتر خودتان انجام دهید و بعد آن را باز کنید. برای واردکردن اطلاعات به صورت دستی و اتصال Filezilla به هاست، دو راه وجود دارد. راه اول استفاده از Quick connect و روش دوم، واردکردن اطلاعات به صورت دستی در بخش site manager است. در روش اول، اطلاعاتتان ذخیره نمی‌شود و در هربار اتصال باید، آن‌ها را دوباره وارد کنید. بنابراین برای افرادی مناسب است که می‌خواهند، تنها یکبار پس از خرید هاست، وارد آن شوند. اما در روش دوم، مقادیر، ذخیره می‌گردد و نیازی نیست تا در هربار استفاده، آن‌ها را وارد کنید.

    به همین دلیل این روش برای افرادی مناسب است که می‌خواهند به صورت دائمی از این نرم‌افزار برای اتصال هاست وردپرس خودشان به کامپیوتر خودشان استفاده کنند. جهت واردکردن مقادیر مربوط به روش دوم، باید از قسمت File نرم‌افزار Filezilla بخش Site Manager را باز کنید. پس از انجام این کار، پنجره‌ای برای شما باز می‌شود. از قسمت پایین سمت چپ این پنجره، باید دکمه new site را انتخاب کنید تا بتوانید مشخصات حساب کاربری Ftp ساخته‌شده پس از خرید هاست وردپرس را در آن وارد کنید. برای انجام این کار، باید ابتدا یک نام به عنوان کانکشن خودتان بنویسید. به طور معمول، این اسم، معادل همان نام هاست خریداری‌شده خودتان است.

    سپس باید مقادیر مربوط به FTP Username، FTP Server و FTP & explicit port را در این بخش وارد کنید. به بخش protocol در اینجا کاری نداشته باشید و در قسمت encryption، گزینه only use plain ftp را انتخاب کنید. در بخش logon type، باید انتخاب گزینه normal را انجام دهید تا بتوانید به بخش user دسترسی داشته باشید. password موردنیاز برای این قسمت نیز معادل، همان رمز عبور وارد‌شده در هنگام ساخت حساب کاربری FTP هاست است و باید همان را وارد کنید.  پس از انجام تمام این کارها، باید دکمه connect را بزنید تا اتصال اکانت Ftp ساخته‌شده پس از خرید هاست به نرم‌افزار Filezilla به طور کامل تمام شود.

    دوست عزیز پیشنهاد میشه این مطلب را هم ببینید
    بهترین سیستم مدیریت محتوا برای طراحی سایت

    روش دوم: اتصال هاست به Filezilla به صورت مستقیم از طریق خود سرور

    برای اتصال هاست وردپرس به Filezilla به صورت مستقیم از طریق خود سرور، باید وارد قسمت مدیریت آن شوید و از بخش File باید وارد Ftp accounts شوید. سپس کمی به سمت پایین اسکرول کنید تا بتوانید حساب‌کاربری مختلف را در ftp accounts ببینید. در جلوی حساب کاربری موردنظر شما، دکمه‌ای به نام configure ftp client وجود دارد که باید روی آن کلیک کنید. بعد باید باید به بخش Configuration Files بروید. در این قسمت می‌توانید گزینه Filezilla را مشاهده کنید و انتخابش کنید.

    بعد از انجام این کار، باید دکمه آبی‌رنگ Ftp Configuration Files انتخاب کنید تا بتوانید فایل موردنظر برای اتصال حساب کاربری Ftp ساخته‌شده پس از خرید هاست وردپرس به نرم‌افزار Filezilla را انجام دهید. پس از دانلود این فایل، آن را روی دسکتاپ کامپیوتر خودتان قرار می‌دهید و دوباره وارد، نرم‌افزار Filezilla می‌شوید. از بخش File آن گزینه import را انتخاب می‌کنید تا پنجره موردنظر برای آپلود فایل دانلود‌شده برای شما باز شود. روی این فایل باید دوبار کلیک کنید و انتخاب دکمه OK  در پیغام import setting را انجام دهید تا این مورد در این نرم‌افزار به طور کامل آپلود گردد.

    در قدم بعدی باید از قسمت File به بخش site manager بروید. در این قسمت حساب کاربری ساخته‌شده در نرم‌افزار را می‌توانید مشاهده کنید و انتخاب آن را انجام دهید. پس از دوبار کلیک روی این حساب کاربری، می‌توانید دکمه Connect را ببینید که با کلیک روی آن می‌توانید کار اتصال خودتان را به طور کامل انجام دهید و فرآیند موردنظر خودتان را تمام کنید.

     آپلود فایل  از طریق Filezilla پس از خرید هاست

    برای آپلود فایل از طریق Filezilla در هاست وردپرس خودتان، نیاز است تا آن را از سمت راست نرم‌افزار انتخاب کنید و سپس به قسمت موردنظر خودتان در قسمت چپ بروید. پس از انجام این دو کار می‌توانید با استفاده از دراگ و دراپ فایل موردنظر را در هاست موردنظر خودتان آپلود کنید. البته می‌توانید با کلیک‌کردن روی فایل موردنظر در سمت راست و انتخاب گزینه Upload این کار را نیز انجام دهید.

    دوست عزیز پیشنهاد میشه این مطلب را هم ببینید
    کد تخفیف 50 درصدی خرید اول در بانک کتاب بیستک

    دانلود فایل با استفاده از Filezilla از هاست

    برای دانلود دانلود فایل با استفاده از Filezila از هاست وردپرس ، باید عکس گام‌های موردنیاز برای آپلود را به انجام برسانید. یعنی باید فایل را در هاست پیدا کنید و با استفاده از دراگ و دراپ آن را به داخل فولدر موردنظر خودتان در کامپیوتر بفرستید تا دانلود به طور کامل انجام شود.

    نحوه ویرایش فایل‌های آپلود‌شده روی Filezilla

    اگر قصد ویرایش فایل‌های موجود در هاست خودتان از طریق این نرم‌افزار را دارید، باید روی آن کلیک سمت راست کنید و انتخاب گزینه view/edit را انجام دهید. سپس می‌توانید تغییرات موردنظر خودتان در فایل انجام دهید. برای ذخیره این تغییرات نیز، باید روی دکمه save کلیک کنید.

    جمع‌بندی

    اتصال به هاست وردپرس از طریق کامپیوتر به شما کمک می‌کند تا بتوانید بدون وارد‌شدن به آن، فایل‌های خودتان را در سرور آپلود کنید، یا دانلود از آن را انجام دهید. اما برای انجام این کار نیاز به استفاده از نرم‌افزار Filezilla دارید. همچنین باید نسبت به نحوه اتصال حساب کاربری Ftp خریداری‌شده پس از خرید هاست وردپرس به این نرم‌افزار آگاهی کامل داشته باشید. به همین دلیل و برای کمک به شما در این زمینه، آموزش انجام این کار، آپلود فایل در کامپیوتر و دانلود از هاست با استفاده از این Filezilla را به شما آموزش دادیم.

    در قسمت نظرات به ما بگویید، شما از کدام روش برای اتصال Ftp accounts به نرم‌افزار Filezilla استفاده می‌کنید؟

    این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و سون ریپلای هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. 📢

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای
    اشتراک گذاری:

    مطالب مرتبط برای شما

    نظر یا سوال شما در این مورد چیست؟

    توجه داشته باشید که نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

      هیچ دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.