بررسی پولسازترین کار در حرفه حسابداری

بدون دیدگاه
  • طی چند سال اخیر برخی از جایگاه‌های شغلی اهمیت بیشتری پیدا کرده‌اند و بر همین اساس میزان تقاضا برای تحصیل در رشته‌های دانشگاهی مرتبط با آن‌ها نیز بیشتر شده است. حسابداری هم جزء همین جایگاه‌های شغلی محسوب می‌‌‌‌شود و در نتیجه تقاضا برای تحصیل در گرایش‌های مختلف آن نیز بیشتر شده است. اطلاع از پولسازترین کار در حرفه حسابداری هم یکی از رایج‌ترین ‌‌موضوعاتی است که در این مورد مطرح می‌‌‌‌شود.

    هرچند از تدریس خصوصی حسابداری نیز میتوان بعنوان یکی از پولساز ترین شغل ها در حرفه حسابداری نیز نام برد. (برای اطلاع از قیمت تدریس خصوصی نیز این مقاله را بخوانید.)

    در واقع کسانی که به واسطه علاقه به رشته حسابداری یا پیدا کردن یک جایگاه شغلی مناسب، قصد دارند در این رشته دانشگاهی تحصیل کنند یا از آموزش‌های خصوصی بهره ببرند؛ تمایل دارند پولسازترین کار را نیز انتخاب کنند. بر همین اساس در ادامه مطلب به بررسی جزئیات بیشتری از پولسازترین کار در حرفه حسابداری می‌‌‌‌پردازیم.

    چرا تقاضا برای تحصیل در رشته حسابداری افزایش یافته است؟

    بسیاری از مردم حتی در شرایط فعلی هم تصور می‌‌‌‌کنند یک حسابدار فقط با نرم افزار هلو کار می‌‌‌‌کند، یک سری اطلاعات مربوط به شرکت یا اداره را ثبت کرده و در کل کار پیچیده‌ای ‌انجام نمی‌‌‌‌دهد. در حالی که این تصور کاملا اشتباه است و درجه سختی و پیچیدگی کار حسابدارها در جایگاه‌های شغلی مختلف؛ از یک کمک حسابدار تا حسابدار ارشد و غیره با یکدیگر متفاوت است.

    از طرفی امروزه بیشتر از قبل به وجود یک حسابدار در شرکت‌های کوچک و بزرگ، اداره‌ها و سازمان‌های مختلف نیاز است. در عین حال طراحی برنامه‌ها و نرم افزارهای حسابداری جدید مانند Fresh Books, Xero, Sage, Wave، سپیدار، پیوست، محک و غیره نیازمند استخدام حسابدارهای کاربلد و حرفه‌ای ‌است.

    دوست عزیز پیشنهاد میشه این مطلب را هم ببینید
    تفاوت برنامه نویسی و کد نویسی در چیست؟ چرا باید کد نویسی یاد بگیریم؟

    بر همین اساس میزان نیاز به استخدام حسابدار افزایش یافته است و به همین علت تقاضا برای تحصیل در گرایش‌های مختلف رشته حسابداری نیز بیشتر شده است. البته فراموش نکنید میزان درآمد همه جایگاه‌های شغلی مرتبط با حسابداری هم یکسان نیست و اطلاع از پولسازترین کار در حرفه حسابداری می‌‌‌‌تواند به آسان‌تر شدن انتخاب رشته و گرایش تحصیلی کمک کند.

    پیشنهاد میکنیم مقاله پرتقاضا ترین رشته های دانشگاهی را نیز بخوانید.

    پولسازترین کار در حرفه حسابداری

    همانطور که گفتیم طی چند سال اخیر میزان تقاضا برای تحصیل در رشته حسابداری و گرایش‌های مختلف آن افزایش یافته است، زیرا نیاز شرکت‌ها، ادارات و سازمان‌ها به استخدام حسابدار در عنوان‌های شغلی مختلف بیشتر شده است. از طرفی پیشرفت تکنولوژی و طراحی نرم افزارهای حسابداری جدید هم یکی از دلایل لزوم استخدام حسابدارهای کاربلد و حرفه‌ای ‌است. بر همین اساس در ادامه مطلب به لیستی از پولسازترین کار در حرفه حسابداری می‌‌‌‌پردازیم:

    1_ حسابداری مالیاتی

    حسابداری مالیاتی یکی از پولسازترین جایگاه‌های شغلی مرتبط با رشته حسابداری است که به کسب مهارت‌های مختلف و حرفه‌ای ‌نیاز دارد. در واقع همه کسانی که اطلاعاتی در مورد رشته حسابداری دارند؛ نمی‌‌‌‌توانند این جایگاه شغلی را کسب کنند. لازم به ذکر است حسابداری مالیاتی هم می‌‌‌‌تواند دارای رده بندی‌های مختلفی مانند کارشناس، سرپرست، مدیریت و مشاور باشد.

    2_ حسابداری صنعتی

    در شرکت‌ها، صنایع و کارخانه‌هایی که محصولات مختلفی را تولید می‌‌‌‌کنند؛ قیمت نهایی محصولات، بهترین قیمت برای فروش و غیره آن‌ها باید به صورت حرفه‌ای ‌تعیین شوند. انجام این کار هم بر عهده حسابدار صنعتی است و کار پیچیده‌ای ‌محسوب می‌‌‌‌شود. به همین علت حسابداری صنعتی یکی از پولسازترین کار در حرفه حسابداری است.

    دوست عزیز پیشنهاد میشه این مطلب را هم ببینید
    آشنایی با شغل های رشته حسابداری

    3_ حسابداری مدیریت

    یکی دیگر از پولسازترین کارهای رشته حسابداری؛ حسابداری مدیریت است. در واقع کسی که مهارت‌های این شاخه از رشته حسابداری را کسب می‌‌‌‌کند؛ یک مدیر موفق و کاربلد خواهد بود که می‌‌‌‌تواند گزارش‌های مربوط به هزینه‌های مختلف یک شرکت را تجزیه و تحلیل کند، برای پیدا کردن بهترین راهکار جهت افزایش سوددهی ایده پردازی کرده و به طور کلی یک شرکت، کارخانه و حتی یک اداره دولتی را به بیشترین بازدهی مالی برساند.

    4_ مشاور مالی

    احتمالا تا به حال عنوان “مشاور مالی” را شنیده‌اید؛ بهتر است بدانید در میان جایگاه‌های شغلی که برای حسابداری وجود دارند، مشاور مالی هم یکی از پولسازترین کارهاست. یک مشاور مالی؛ شرایط بازار، رقابت و افق مالی کارهای یک شرکت را مشخص می‌‌‌‌کند و بر مبنای آن‌ها برای کاهش هزینه‌ها و افزایش بازدهی، راهکار ارائه می‌‌‌‌دهد.

    5_ حسابرس یا حسابدار تحقیقاتی

    پیدا کردن تخلفات مالی، دفترسازی، دور زدن‌های مالیاتی و به طور کلی تقلب‌های انجام شده در امورات مالی یک شرکت یا اداره توسط حسابرس یا حسابدار تحقیقاتی انجام می‌‌‌‌شوند.

    در کنار جایگاه‌های شغلی که برای رشته حسابداری نام بردیم، فرصت‌های شغلی دیگری هم وجود دارند که از درآمد خوبی برخوردار هستند، ولی برای کسب درآمد بیشتر به ارتقاء سطح آموخته‌های حسابدار نیاز دارند.

    دوست عزیز پیشنهاد میشه این مطلب را هم ببینید
    چرا در لایت فارکس ثبت نام کنیم ؟

    چشم اندازه جایگاه شغلی حسابداری

    حسابداری یک رشته محدود نیست و در حال حاضر برای همین رشته، چندین جایگاه شغلی مختلف شکل گرفته است. با توجه به پیشرفت تکنولوژی و مکانیزه شدن انجام اغلب امورات به ویژه کارهای مالی، مالیاتی و مدیریتی؛ رشته‌هایی مانند حسابداری و به طبع جایگاه‌های شغلی مرتبط با آن‌ها آینده‌ای ‌روشن دارند. امروزه کمتر شرکتی پیدا می‌‌‌‌شود که در ساده‌ترین ‌‌حالت ممکن یک کمک حسابدار یا حسابدار تازه کار را استخدام نکند. بنابراین حتی حسابدارهای تازه کار هم می‌‌‌‌توانند با تلاش و پشتکار یک جایگاه شغلی مناسب برای خودشان پیدا کرده و وارد مسیر حرفه‌ای ‌حسابداری شوند.

    کلام آخر

    شرایط دنیای امروزی مانند چند سال گذشته نیست و در حال حاضر فرصت‌های شغلی مختلفی ایجاد شده‌اند که در گذشته یا به طور کلی اسمی از آن‌ها در میان نبوده یا اینکه تقاضای زیادی برایشان وجود نداشته است. رشته حسابداری و فرصت‌های شغلی مرتبط با آن نیز از این موضوع مجزا نیستند و امروزه تقاضا برای استخدام حسابدار با تخصص‌های مختلف افزایش یافته است. بنابراین با اطلاع از پولسازترین کار در حرفه حسابداری، تحصیل در رشته‌های دانشگاهی مرتبط یا با شرکت در کلاس‌های خصوصی حسابداری سامانه جامع آموزش خصوصی استادبانک؛ می‌‌‌‌توانید آموزش‌های لازم را دریافت کنید. سپس با تمرین، تکرار و کار کردن با شرکت‌های کوچک، شرایط را برای استخدام در موقعیت‌های بهتر فراهم کنید.

    این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و سون ریپلای هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. 📢

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    اشتراک گذاری:

    مطالب مرتبط برای شما

    نظر یا سوال شما در این مورد چیست؟

    توجه داشته باشید که نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

      هیچ دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.