سرور چیست؛ ۵ مدل اپلیکیشن سرور

بدون دیدگاه
  • سرور چیست. سرور برنامه یک شکل مدرن از میان افزار پلت فرم است. سرور نرم افزار سیستمی‌‌است که بین سیستم عامل (OS) در یک طرف، منابع خارجی (مانند سیستم مدیریت پایگاه داده [DBMS]، خدمات ارتباطات و اینترنت) در طرف دیگر و برنامه‌های کاربردی کاربران در سمت سوم قرار دارد. در این مقاله به شما خواهیم گفت Server یا سرور چیست و در ادامه با مزیت‌های آن آشنا خواهیم شد.

    Server چیست؟

    یک سرور در data center یک برنامه یا دستگاه کامپیوتری است که خدماتی را به برنامه کامپیوتری دیگر و کاربر (که به عنوان کلاینت نیز شناخته می‌‌شود)، ارائه می‌‌دهد. در یک مرکز داده، کامپیوتر فیزیکی که یک برنامه سرور پس از خرید سرور روی آن اجرا می‌‌شود نیز اغلب به عنوان سرور نامیده می‌‌شود. آن دستگاه ممکن است یک سرور اختصاصی یا خرید سرور hp باشد یا ممکن است برای مقاصد دیگر استفاده شود.

    در مدل برنامه نویسی کلاینت/سرور، یک برنامه سرور در انتظار برنامه‌های سرویس گیرنده است که ممکن است در همان کامپیوتر یا سایر کامپیوترها در حال اجرا باشند. یک برنامه کاربردی در رایانه ممکن است به عنوان یک سرویس گیرنده با درخواست خدمات از سایر برنامه‌ها و به عنوان سرور درخواست‌های برنامه‌های دیگر عمل کند.

    به زبان بسیار ساده، تعریف سرور نوعی کامپیوتر است که اطلاعات را با رایانه های دیگر به اشتراک می گذارد. انواع مختلفی از سرورها وجود دارند که خدمات مختلفی را به اندازه های مختلف شبکه ارائه می دهند. به عبارت دیگر، یک سرور می تواند کارهای مختلفی انجام دهد.

    دوست عزیز پیشنهاد میشه این مطلب را هم ببینید
    راهنمای خرید کرکره برقی و درب اتوماتیک

    سرور می تواند کامپیوتر، برنامه های نرم افزاری یا هارد دیسک باشد. سرورها به اشکال مختلف وجود دارند، اما همه یک کار را انجام می دهند. عملکرد نهایی یک سرور دریافت، ذخیره و به اشتراک گذاری داده ها است. سرورها می توانند داده ها را در سراسر کشور یا در داخل یک شبکه فوراً به اشتراک بگذارند. شبکه یک سرور شامل رایانه هایی است که اطلاعات را با آنها به اشتراک می گذارد.

    سرورها نقش مهمی در توانایی شرکت ها برای شبکه و همکاری دارند. آنها منبع مشترکی را فراهم می کنند که همه طرف های داخل شبکه می توانند به آن اعتماد کنند. به عنوان مثال، اگر سام یک معلم جدید کلاس پنجم باشد و همه معلمان کهنه کار محتوای خود را در یک سرور به اشتراک می گذاشتند، سام گنجینه ای برای کمک گرفتن برای شروع کار جدید خود داشت. یک کابینت بایگانی غول‌پیکر پر از طرح‌های درسی، فعالیت‌ها و ایده‌هایی را تصور کنید که در دسترس همه معلمان است. راه دیگر برای فکر کردن به سرورها، مقایسه آنها با سرورهای یک رستوران است. یک سرور در یک رستوران سفارش‌ها (ذخیره‌سازی داده‌ها)، آوردن غذا (اشتراک‌گذاری داده‌ها) و مراقبت از میزهای آنها (خدمت دادن به شبکه) را دارد.

    ‌دیتاسنتر چیست؟

    در ساده ترین حالت، مرکز داده یک مرکز فیزیکی است که سازمان‌ها از آن برای نگهداری برنامه‌ها و داده‌های حیاتی خود استفاده می‌‌کنند. طراحی یک مرکز داده مبتنی بر شبکه ای از منابع محاسباتی و ذخیره سازی است که امکان تحویل برنامه‌ها و داده‌های مشترک را فراهم می‌‌کند. اجزای کلیدی طراحی مرکز داده شامل روترها، سوئیچ‌ها، فایروال‌ها، سیستم‌های ذخیره سازی، سرورها و کنترل کننده‌های تحویل برنامه است.

    دوست عزیز پیشنهاد میشه این مطلب را هم ببینید
    سایت صرافی بینگ ایکس bingx فارکس

    مراکز داده مدرن نسبت به قبل بسیار متفاوت هستند. زیرساخت از سرورهای فیزیکی داخلی سنتی به شبکه‌های مجازی تغییر کرده است که از برنامه‌ها و بارهای کاری در اپلیکیشن پول‌های زیرساخت و یک محیط چند ابری پشتیبانی می‌کنند.

    در این دوره، داده‌ها وجود دارند و در چندین مرکز داده، لبه‌ها و ابرهای عمومی‌‌و خصوصی به هم متصل می‌‌شوند. مرکز داده باید بتواند در این چندین سایت، هم در محل و هم در فضای ابری ارتباط برقرار کند. حتی ابر عمومی‌‌مجموعه ای از مراکز داده است. هنگامی‌‌که برنامه‌ها در فضای ابری میزبانی می‌‌شوند، از منابع مرکز داده ارائه دهنده ابر استفاده می‌‌کنند.

    ‌معرفی ۵ نوع اپلیکیشن سرور ‌

    File سرور

    سرورهای فایل برای انتقال فایل‌ها از یک سرور به کامپیوتر دیگر استفاده می‌‌شوند. فایل‌های آپلود شده از رایانه شما به سرور منتقل می‌‌شوند در حالی که فایل‌های دانلود شده از سرور روی دستگاه شما استخراج می‌‌شوند. پروتکل انتقال فایل همچنین به روش استفاده از سرور برای اتصال یک رایانه به رایانه دیگر به منظور اشتراک گذاری ایمن داده‌ها اشاره دارد.

    DNS سرور

    سرور سیستم نام دامنه (DNS) سروری است که به طور خاص برای تطبیق نام میزبان وب سایت (مانند example.com) با پروتکل اینترنت یا آدرس IP مربوطه آنها استفاده می‌‌شود. سرور DNS شامل یک پایگاه داده از آدرس‌های IP عمومی‌‌و نام‌های دامنه مربوط به آنها است.

    دوست عزیز پیشنهاد میشه این مطلب را هم ببینید
    کسب درآمد دلاری ازطراحی سایت با وردپرس در سال 2023

     

    Game سرور

    سرور بازی (که گاهی اوقات به عنوان میزبان نیز شناخته می‌‌شود) سروری است که منبع معتبر رویدادها در یک بازی ویدیویی چند نفره است. سرور اطلاعات کافی در مورد وضعیت داخلی خود ارسال می‌‌کند تا به مشتریان متصل خود اجازه دهد تا نسخه دقیق خود از دنیای بازی را برای نمایش به بازیکنان حفظ کنند.

     

    Media سرور

    یک سرور رسانه، محتوای ویدیویی و صوتی را به مشتریانی که آن را درخواست می‌‌کنند، ارائه می‌‌دهد. این اصطلاح هم برای اشاره به یک برنامه نرم افزاری که این عملکرد را انجام می‌‌دهد و هم به میزبانی که نرم افزار سرور رسانه را اجرا می‌‌کند، استفاده می‌‌شود.

     

    سرور محاسباتی

    در محاسبات، سرور قطعه‌ای از سخت‌افزار یا نرم‌افزار رایانه (برنامه رایانه‌ای) است که عملکردی برای برنامه‌ها یا دستگاه‌های دیگر به نام کلاینت فراهم می‌کند. این معماری مدل کلاینت-سرور نامیده می‌‌شود.

    کلام اخر

    به عنوان بخشی از این مقاله، با مروری بر سرور برنامه، نحوه کار و استفاده از آنها، مزایای داشتن و انتخاب مناسب آشنا شدیم. در پایان این مقاله، مخاطبان باید بتوانند سرور اپلیکیشن بهتر انتخاب کنند که با محیط آنها سازگار باشد. جهت اطلاعات بیشتر میتوانید با متخصصین وب رمز تماس حاصل نمایید.

    این مطلب صرفا جنبه تبلیغات یداشته و سون ریپلای هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. 📢

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    اشتراک گذاری:

    مطالب مرتبط برای شما

    نظر یا سوال شما در این مورد چیست؟

    توجه داشته باشید که نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

      هیچ دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.